הצרבת בוערת בכם? – תכבו אותה עם מים.

תבערת צרבת משתוללת בתוככם? – אנחנו כאן בשביל לכבות אותה – צרו קשר ומומחה מטעמנו ייצור איתכם קשר.

את התחושה האיומה של צרבת יוכל להבין רק מי שחווה אותה. כאשר זה קורה לנו אנחנו פשוט לא יודעים איך להתמודד עם זה. אנחנו מתיישבים ומתפתלים, או רצים כמו עכברים מורעלים מצד לצד, כאילו שזה יעזור לנו להעלים את הצרבת.
הסיבה לכך שאנחנו לא עושים שום דבר אקטיבי כדי להעלים את הצרבת, היא כי אנחנו פשוט לא יודעים כיצד לעשות זאת.
והאמת היא שזה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים. כוס מים, כן כן, הנוזל השקוף הכול כך אהוב וזמין הזה, הוא יכול לכבות את תבערת הצרבת.
על כך בשורות הבאות.

מים להרגעת צרבת

תוכן עניינים

כדי להבין איך מים עוזרים לצרבת, חשוב להבין מהי צרבת.

כל ילד יודע לדקלם שהאוכל שאנו אוכלים יורד לקיבה ומתעכל שם. האוכל מתקבל בברכה בקיבה על ידי מיצים חומציים מאוד, שתפקידם לפרק את האוכל לגורמים.

המיצים האלה חומציים מאוד. לצורך העניין אם תשפכו את המיצים האלה על העור החיצוני שלכם הוא פשוט ייצרב וייכווה. אבל הקיבה בנויה בצורה כזו, שהיא מסוגלת להכיל את רמת החומציות הגבוהה של המיצים הללו. הבעיה היא שהמיצים החומציים של הקיבה לא תמיד נשארים בקיבה, לעיתים הם גולשים לוושט, והוושט בניגוד לקיבה הוא נטול כל יכולת להכיל את רמת החומציות הזו ואז מה שקורה זה שהוושט נצרב/נכווה וזהו פשר תחושות הצריבה שאנחנו חווים.

בין הוושט לקיבה יש שריר שאמור למנוע את זליגת המיצים מהקיבה לוושט. השריר הזה נפתח רק כאשר מזון יורד מהוושט לקיבה ונסגר בחזרה. אך לעיתים מפאת כל מיני סיבות השריר הזה מתרופף, ואז המיצים החומציים עושים את דרכם חופשיים ומאושרים לוושט.

 

כיצד מים עוזרים להתמודדות עם צרבת?

המים הוא כידוע נוזל בריא במיוחד, שבלעדיו לא היינו מי שאנחנו. הוא בריא וחיוני לתפקוד התקין של כלל מערכות הגוף, וכמובן גם למערכת העיכול.

בין שלל מעלותיהם של המים, הם פשוט מצוינים בכיבוי שריפות. ולא רק שריפות חיצוניות של אש ממשית, אלא גם שריפות פנימיות בגוף בדמות צרבת חזקה השורפת אותנו מבפנים.

 

המים מסייעים בהעלמת הצרבת באמצעות מספר דרכים:

 

  • דילול חומצת הקיבה

כאמור מה שמייצר את הצריבה בוושט אלה מיצי הקיבה החומציים מאוד. וכאשר אנחנו צורכים מים, הם מתערבבים עם תכולת הקיבה ומדללים את חומצות הקיבה. ככל שנשתה יותר מים, כך מיצי הקיבה יהיו מדוללים יותר ומסורסים מהיכולת שלהם לצרוב את הוושט. זה לא אומר שהמיצים לא יגיעו לוושט, זה אומר שאם וכאשר הם יגיעו לשם הם לא יהיו מרוכזים מספיק בשביל לצרוב.

 

  • שיפור תפקוד מערכת העיכול

שתיית מים משפרת את תפקוד מערכת העיכול. כך שהיא מווסתת את תנועת המעיים, משחררת נפיחות ומונעת עצירות. שהם גורמים שעשויים לעודד היווצרות של צרבת.

 

  • התמודדות מיידית עם תופעות לוואי

לצרבת יש גם תופעות לוואי לא נעימות. לפעמים המיצים החומציים לא עוצרים רק בוושט, אלא הם ממהרים לעלות עד לגרון ולפה. כאשר זה קורה זה יוצר טעם ממש לא נעים בפה וגם ריח לא משהו. המיצים החומציים גם עשויים לפגוע בבריאות השיניים, מאותה סיבה שהם צורבים את הוושט, הם פוגעים בשיניים ובעצם בכל דבר שבא איתם במגע. גם עם תופעות הלוואי האלה המים עוזרים מאוד להתמודד. המים שוטפים ומנקים את הפה מהמיצים האלה, מעלימים את הטעם והריח הרע, מגינים על השיניים, ועל הדרך כאשר הם זורמים במורד הוושט הם שוטפים איתם את המיצים החומציים משם וסוחפים אותם חזרה לקיבה.

 

לא פעם שאלו אותי: 'אם המיצים החומציים נחוצים לעיכול המזון בקיבה, אז שתיית מים מרובה שמדללת אותם לא פוגעת בעיכול'?

אז זהו שלא. בתרבות האכילה של זמנינו אנחנו צורכים מזון לא ממש בריא כמו למשל מאכלים מטוגנים ושומניים, חריפים, חומציים, מזון מעובד, אלכוהול, משקאות מוגזים, קפאין ועוד כל מיני דברים המעודדים היווצרות יתר של מיצי קיבה.

מה שאומר שאצל רובנו רמת החומציות בקיבה גבוהה בהרבה ממה שהיא אמורה להיות, ולא פלא שכאשר המיצים מגיעים לוושט התוצאה היא צרבת איומה. ולכן שתייה מרובה של מים היא לא רק מומלצת אלא הכרחית לאיזון רמת החומציות בקיבה.

 

כמה מים מומלץ לצרוך למניעת צרבת?

בכל פעם שאתם מרגישים התקף צרבת גשו אל הברז ותשתו כוס או שתיים מים. וכמובן שאתם לא צריכים לחכות להתקף של צרבת כדי לשתות מים. ניתן ומומלץ לצרוך מים כטיפול מניעתי לצרבת.

כמות המים המומלצת לשתייה ביום היא כ 2 ליטר מים.

 

לסיכום:

  • צרבת היא אחת התופעות היותר מעיקות שיש. אך לא מספיק אנשים מודעים לדרך הקלה להתמודד איתה. על הצרבת ניתן להקל על ידי שתיית מים.
  • המים מדללים את רמת החומציות בקיבה ומשפרים את תפקוד מערכת העיכול וכך הם מונעים את הצרבת.

שאלות נוספות

את המים מומלץ לשתות כאשר הם צוננים בלגימות מדודות.
לרוב מספקים המים אפקט הקלה מיידי שמורגש כבר תוך כדי השתייה.
ליאור וויצמן
ליאור וויצמן

כמי שערך מחקר מקצועי מקיף מאוד על הצרבות ודרכי הטיפול הטובות ביותר בהן, אני שמח לחלוק ולשתף את כל הידע העצום שרכשתי על הצרבות עם כמה שיותר אנשים, על מנת לסייע להם עם הצרבות שלהם,
ההכרות שלי עם כלל דרכי ההתמודדות עם צרבת, ועם כל סוגי הצרבת, מקנה לי את היכולת והזכות לסייע למטופלים רבים לקבל את הטיפול המתאים ביותר בעבורם. מידי יום אני מכוון הרבה סובלי צרבת, לטיפול הנכון להם, והסיפוק כולו שלי.

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים