מה הסיכוי שדווקא לימון עוזר נגד צרבת? רמז: לא מבוטל.

תבערת צרבת משתוללת בתוככם? – אנחנו כאן בשביל לכבות אותה – צרו קשר ומומחה מטעמנו ייצור איתכם קשר.

כל מי שסובל מצרבות קשות מצוי בחיפוש מתמיד אחר התרופה שתושיע אותו מהתופעה הנורא מציקה הזו. לא פעם הוא שומע כל מיני המלצות, ספק מעניינות ספק הזויות לטיפול בצרבות, אך בשל מצבו הנואש הוא לא נרתע מלנסות אותן, ולרוב האכזבה לא מאחרת בוא.
הפעם אנחנו רוצים להציע תרופה מיוחדת לצרבת. היא עשויה להישמע מוזרה אבל תאמינו לי שהיא ממש לא! היא בהחלט עשויה לסייע עם הצרבות, קבלו את הלימון!

לימון נגד צרבת

תוכן עניינים

רקע בסיסי על צרבת.

ההתמודדות עם צרבת היא נחלת הכלל. לא מעט אנשים 'נהנים' מתופעה מעיקה זו. בדרך כלל מופיעים התקפי הצרבת לאחר ארוחה דשנה, או בלילה שלאחר יום רווי במאכלים לא ממש בריאים.

הצרבת מתרחשת כאשר מיצים חומציים מהקיבה שנועדים לעיכול האוכל שם מצליחים להגיע לוושט. לקיבה יש יכולת מיוחדת להתמודד עם רמת חומציות גבוהה, בעוד לוושט ממש לא.

במצב תקין מיצי הקיבה אמורים להישאר בקיבה. אך כאשר אנחנו צורכים תזונה לא מאוזנת, אוכלים בצורה לא נכונה, נשכבים מיד בתום הארוחה ועוד. אנחנו גורמים בעצם לחומצות הקיבה להגיע לוושט ולצרוב אותו למרות שיש שריר מיוחד האמור למנוע זאת.

הזליגה הזאת עשויה להתרחש בשל יצור עודף של חומצות קיבה, לחץ על השריר שאמור לחסום את הדרך של המיצים, חולשה של השריר בשל העדר פעילות גופנית מספקת ועוד.

אחת התרופות המפתיעות והיעילות לצרבת זה פרי הלימון. וכמה שזה מפתיע ככה זה יעיל.

 

האם לימון עוזר לצרבת, או האם לימון בכלל עושה צרבת? – והאם לימון חומצי או בסיסי?

זה אמנם נשמע מנוגד לכל הגיון. הרי הרגע דיברנו על כך שהסיבה לצרבות הם מיצים מאוד חומציים שעולים מהקיבה לוושט וצורבים אותו. אז איך בדיוק אמור פרי הדר חמוץ כל כך כמו הלימון לסייע בטיפול במיצים חומציים.

אז זהו, שהלימון שאתם מכירים שניה לפני שהוא נכנס לפה, והלימון שלאחר מכן זה כלל לא אותו דבר. ברגע שהלימון נכנס לשערי הגוף הוא עובר טרנספורמציה ומחומר חומצי הוא הופך להיות חומר בסיסי שיכול לעזור מאוד להתמודד עם חומציות יתר. ולכן הלימון מומלץ מאוד לצריכה במקרה של צרבת.

 

כיצד מומלץ לצרוך את לימון נגד צרבת? – מים חמים עם לימון 

את מיץ הלימון קשה ואף כמעט בלתי אפשרי לשתות בצורה מרוכזת, וגם אין צורך בכך כל עוד מדובר בטיפול בצרבת.

את מיץ הלימון מומלץ לערבב עם כוס מים חמים, זה יכול להיות גם תה מרווה לצד כמה פרוסות פרי חיות. חשוב לציין שיש אנשים ששתיית תה מחמירה אצלם את הצרבות, במקרים אלו כמובן שמומלץ לוותר על צריכת הלימון בצורה זו. את התה תוכלו להחליף בלימונדה חמימה ומתוקה.

כאשר מדברים על מיץ לימון לטיפול בצרבת חשוב לשים לב שהכוונה היא למיץ לימון טרי ישר מן הפרי, ולא למיץ לימון קנוי ומשומר. את כוס מיץ הלימון שלכם מומלץ לשתות בבוקר עוד לפני הארוחה.

 

כיצד להוציא את המקסימום מתוך לימון נגד צרבת?

כדי להפיק את המקסימום מהלימון ולהשיג תוצאת הרגעה יעילה ומהירה על תחושת הצרבת. מומלץ לשדך אותו עם סודה לשתייה.

סודה לשתייה כשלעצמה היא חומר סותר חומצה שעשוי לטפל בצרבות, וכאשר היא והלימון משלבים ידיים החיבור הזה מייצר אפקט טיפולי עוצמתי ביותר בצרבות. היתרון הגדול שבחיבור הזה בין השניים, היא העובדה שמדובר השתי מצרכים ביתיים מאוד נפוצים. כך שכל מה שצריך זה לפתוח את המקרר או מקסימום לקפוץ שניה לסופר השכונתי ולהצטייד עם סודה לשתייה ולימון ולהכין מהם משקה מרפא.

ההמלצה היא לערבב בחצי כוס מים כחצי כפית סודה לשתייה, להוסיף מעט לימון סחוט טרי, לערבב ולשתות. התוצאה אמורה להיות מהירה ומיידית.

 

האם לימון מטפל בבעיית צרבת מהשורש?

הלימון מסוגל לספק הקלה לצרבות גם במקרים אקוטיים, אבל הוא לא מטפל בבעיה מהיסוד. עם לימון ניתן להרגיע התקפי צרבות בכל פעם כאשר הם מופיעים. אבל כדי למגר את הצרבות מהשורש יידרשו שינויים באורח החיים.

אז כעזרה ראשונה תשתמשו במיץ של הלימון כדי להשיג שליטה על הצרבת המשתוללת, ואז תשנו את הרגלי צריכת התזונה שלכם. תיפרדו ממזון שומני, חומצי, חריף, משקאות אלכוהוליים, מוגזים, קפאין, עישון. כמו כן יש להוריד בצריכת מוצרי חלב.

יש לאכול ארוחות קטנות יותר אך תכופות יותר, לטחון את האוכל דק דק בפה, להימנע משכיבה מיד לאחר הארוחה (עד כשעה לאחר האוכל) ולהימנע מפעילות גופנית מואצת מיד לאחר סיום הארוחה.

 

לסיכום:

  • אחת התרופות הכי מפתיעות לצרבת הוא הלימון. על אף היותו של הלימון פרי הדר חומצי מאוד, הוא מתפרק מהחומציות שלו ברגע שהוא נכנס לגוף, והופך לחומר בסיסי המסייע להקלה על צרבת.
  • את מיץ הלימון הטרי יש לערבב עם כוס מים חמים ולשתות.

שאלות נוספות

ממש לא. ההפך, שאר פירות ההדר מלבד לימון נחשבים למעודדי צרבת.
כן. ניתן להמתיק להם את מיץ הלימון ולהגיש להם אותו כלימונדה. אך כמובן שאין להגזים בכמות.
ליאור וויצמן
ליאור וויצמן

כמי שערך מחקר מקצועי מקיף מאוד על הצרבות ודרכי הטיפול הטובות ביותר בהן, אני שמח לחלוק ולשתף את כל הידע העצום שרכשתי על הצרבות עם כמה שיותר אנשים, על מנת לסייע להם עם הצרבות שלהם,
ההכרות שלי עם כלל דרכי ההתמודדות עם צרבת, ועם כל סוגי הצרבת, מקנה לי את היכולת והזכות לסייע למטופלים רבים לקבל את הטיפול המתאים ביותר בעבורם. מידי יום אני מכוון הרבה סובלי צרבת, לטיפול הנכון להם, והסיפוק כולו שלי.

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים