יש לכם צרבת? – חומץ תפוחים עשוי לעזור לכם, אך לא בטוח.

תבערת צרבת משתוללת בתוככם? – אנחנו כאן בשביל לכבות אותה – צרו קשר ומומחה מטעמנו ייצור איתכם קשר.

הרבה תרופות טבעיות הותאמו לצרבת, חלקן יעילות יותר וחלקן מעט פחות. אחת מהתרופות הנזכרות בהקשר של טיפול בצרבת זה חומץ התפוח. ההתייחסות של האנשים לחומץ תפוחים כתרופה לצרבת היא אמביוולנטית, יהיו שיצדדו בעזרתה האבסולוטית, בעוד אחרים יטענו בשצף קצף שהיא רק מחמירה את המצב.
אז היכן האמת בסיפור הזה? ומה דבר עולם הרפואה בעניין? על כך במאמר זה.

חומץ תפוחים צרבת

תוכן עניינים

בואו נדבר צרבת.

הצרבות שאנו חשים הן ביטוי לתהליך פנימי, קיבתי-ושטי המתרחש בקרבנו. הקיבה שלנו משופעת במיצים חומציים מאוד שתפקידם לטפל במזון שמגיע אליה ולעכל אותו.

רמת החומציות של מיצי עיכול אלה גבוהה בהרבה ממה שגוף האדם מסוגל להכיל, אבל עדיין יש בהם הכרח, שהוא לטפל באוכל ולפרק אותו. ולכן הקיבה שלנו מתאפיינת במסוגלות יוצאת דופן להתמודד עם רמת חומציות גבוהה זו.

את הצרבת אנחנו חווים כאשר מיצים חומציים אלו חורגים מתחומם בקיבה וגולשים לוושט. לרוב יש שומר בשער שמחבר בין הקיבה לוושט. השומר הזה (שריר הנפתח למתן מעבר של מזון ונסגר בשאר הזמן) תפקידו למנוע בריחת מיצי עיכול לוושט. אך לעיתים השומר הזה כושל בתפקידו. זה יכול לקרות בשל שלל גורמים. וכאשר זה קורה המיצים מגיעים לוושט וצורבים אותו היטב, ואז אנחנו מסתובבים חסרי מנוחה מקיר לקיר ולא יודעים מה לעשות עם תחושות הצריבה האיומות.

בשלב הזה יהיה מי שימליץ לצרוך חומץ תפוחים כדי למנוע את המשך הצרבות, בעוד אחרים יצעקו: השתגעתם? חומץ תפוח רק יחמיר את המצב עשרת מונים.

 

חומץ תפוחים צרבת יעילות הטיפול – עניין אינדיבידואלי

בעוד יש אנשים שטוענים בלהט לאפקטיביות של חומץ תפוחים לצרבת, יש אנשים שטוענים שמדובר בלא פחות מטרגדיה.

בדרך כלל כאשר יש כזה שוני בין מה שאנשים טוענים, אנחנו פונים לקבלת חוות דעת רפואית/מקצועית כדי להבין מה נכון ומה לא נכון בעניין. אבל פה בדיוק טמונה הבעיה עם חומץ תפוחים. נכון להיום אין לעולם הרפואי עמדה מגובשת לגבי תפקודה של מיץ התפוחים להקלה על צרבת (בעוד על בעיות אחרת יש גם יש, רשימת היתרונות הבריאותיים של חומץ תפוחים היא ארוכה למדי). כמו כן לא תמצאו מחקרים השוללים או מאששים את הטיפול של חומץ תפוחים בצרבת. מה שאומר שכנראה שמדובר בעניין אינדיבידואלי, כלומר יש אנשים שמגיבים מצוין לחומץ תפוחים בעוד אצל אחרים זה גורם להפך הגמור.

 

אז מה עושים?

  • ניסוי וטעיה

אם לא בא לכם לתת לספק לגרום לכם להפסיד תרופה פוטנציאלית טובה, אז פשוט תנסו על עצמכם את השפעת חומץ התפוחים. תתחילו במינון נמוך יחסית, ובדקו קודם כל האם אין החמרה בצרבות. אם זה עבר בשלום תוסיפו מעט בכמות, ובמידה ואין החמרה ודווקא יש הקלה, אז כנראה שהצליח לכם ואתם שייכים לפלח באוכלוסייה שזוכה להנות מתרופה טבעית מיוחדת ויעילה. אך במידה ואתם מזהים החמרה או העדר יעילות חדלו מלהשתמש בחומץ התפוחים.

 

  • תרופות טבעיות

אופציה שנייה היא פשוט לוותר על חומץ תפוחים כתרופה לצרבת וללכת על בטוח. לא חסרות תרופות טבעיות יעילות לצרבת, שדבר יעילותן הוכחה בצורה די מוצקה ומוחלטת. תרופות אלו כוללות סודה לשתייה, שקדים, מלפפון, בננה, אגוזים ועוד.

 

כיצד פועל הטיפול של חומץ תפוחים לצרבת?

טענת המצדדים ביעילות של חומץ תפוחים לצרבת היא שהוא פועל לאיזון רמת החומציות בקיבה, מה שעשוי להפחית את הצרבות. טענה נוספת שנשמעת בעד השימוש בחומץ תפוחים היא שהוא פועל להפחתת דלקת בקיבה, אשר עשויה לגרום לצרבות במידה והיא קיימת. אך הטענה השנייה במידה והיא נכונה, רלוונטית בעיקר במקרה של דלקת קיבה.

 

מהו המינון המומלץ של חומץ תפוחים לצרבת?

ההמלצה היא לערבב כף חומץ תפוחים טבעי (חשוב שהוא יהיה טבעי לחלוטין) בכוס מים ולשתות לפני תחילת הארוחה.

 

כמה נקודות חשובות לצריכה נכונה של חומץ תפוחים במקרה של צרבת.

  • חומץ תפוחים עשוי ליצור אינטראקציה עם תרופות אחרות. לכן בכל מקרה של שימוש עם תרופות חשוב להתייעץ עם הרופא לפני תחילת הצריכה.
  • הטיפול בחומץ תפוחים גם על הצד שהוא מקל על תסמיני הצרבת, לא מומלץ במקרים של צרבת חמורה, קשה וכרונית. במקרים אלו יש לפנות לבדיקה אצל הרופא.
  • לצד השימוש עם חומץ תפוחים רצוי להימנע ממאכלים הגורמים לצרבת, לאכול מאכלים התומכים ועוזרים בהתמודדות עם צרבת (ראו כתבה נפרדת באתר זה על תזונה נכונה לצרבת) ולאמץ הרגלי אכילה נכונים יותר.
  • את חומץ התפוחים חשוב לערבב עם מים ולהפחית מעוצמתו כדי למנוע פגיעה שלו בשניים.

 

לסיכום:

  • דבר יעילותו של חומץ תפוחים לטיפול בצרבת טרם הוכח. יש אנשים שטוענים שהוא יעיל מאוד בעוד אחרים מתנגדים נחרצות לקביעה זו.
  • מדובר אם כן בעניין אינדיבידואלי. על כל אחד לבדוק עם עצמו את השפעת חומץ התפוחים עליו ולפעול בהתאם.

שאלות נוספות

על אף שהוא לא תמיד יעיל, הוא לרוב לא מזיק (למעט במקרים מסוימים בהם צורכים תרופות מסוימות)
ההמלצה היא לצרוך אותה לפני הארוחה.
ליאור וויצמן
ליאור וויצמן

כמי שערך מחקר מקצועי מקיף מאוד על הצרבות ודרכי הטיפול הטובות ביותר בהן, אני שמח לחלוק ולשתף את כל הידע העצום שרכשתי על הצרבות עם כמה שיותר אנשים, על מנת לסייע להם עם הצרבות שלהם,
ההכרות שלי עם כלל דרכי ההתמודדות עם צרבת, ועם כל סוגי הצרבת, מקנה לי את היכולת והזכות לסייע למטופלים רבים לקבל את הטיפול המתאים ביותר בעבורם. מידי יום אני מכוון הרבה סובלי צרבת, לטיפול הנכון להם, והסיפוק כולו שלי.

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים