כורכום – התבלין שיעלים לכם את הצרבת

תבערת צרבת משתוללת בתוככם? – אנחנו כאן בשביל לכבות אותה – צרו קשר ומומחה מטעמנו ייצור איתכם קשר.

את הכורכום אנחנו מכירים כתבלין אהוב שמשדרג לנו את המאכלים. אנחנו לא מספיק מודעים לפן נוסף דומיננטי הקיים בו, שזה טיפול במגוון בעיות במערכת העיכול ובכלל זה צרבת.
אז אם אתם אוהבים את הכורכום כאמצעי מתבל, הנה לכם סיבה טובה להגביר מינונים ולהתחיל לפזר יותר ממנו על המאכלים השונים. האוכל יהיה טעים, והצרבת תהפוך להיסטוריה רחוקה.
על כך בשורות הבאות.

כורכום לצרבת

תוכן עניינים

מעט על צרבת:

אתם מודעים למה שמתרחש בגופכם כאשר אתם חווים התקף צרבת? אם לא אז הגיע הזמן שלכם לדעת.

בקיבה שלנו בה מתפרק האוכל שאנחנו צורכים יש מיצים מאוד חומציים. תפקידם של מיצים אלו הוא לפרק ולעכל את האוכל כמו שצריך. הקיבה שלנו מספיק חזקה בשביל להכיל את רמת החומציות הגבוהה במיוחד של המיצים האלו, בניגוד לחלקי גוף אחרים כמו הוושט.

רירית הוושט היא עדינה ולכן היא נכוות ונצרבת בכל מפגש שלה עם מיצים חומציים. למזלנו יש מנגנון במערכת העיכול שנועד למנוע ממיצי העיכול שבקיבה לזלוג החוצה לוושט, המנגנון הזה מורכב משריר שסוגר את פתח המעבר בין הוושט לקיבה. השריר הזה נפתח רק כאשר אנחנו אוכלים וזאת כדי לאפשר למזון להגיע לקיבה.

אך לעיתים השריר הזה כושל בתפקידו ומיצי הקיבה מצליחים לנטוש את מקומם המקורי בקיבה ולהגיע לוושט. ואז אנחנו חווים את התקף הצרבת.

יש לא מעט דרכים להתמודד עם צרבת כמו למשל שינויים בתזונה, סודה לשתייה ועוד. יש גם לא מעט תרופות לדיכוי הצרבות, אך לא אצל כולם אלה פועלות בצורה יעילה מספיק.

אז הגיע הזמן שתכירו את הכורכום. כן כן, התבלין הזה שמונח לכם במדפים שעל דלת המקרר, הוא עשוי להושיע אותכם מאימת הצרבות.

 

על כורכום והקשר שלו לטיפול בצרבת:

אתם עשויים להיות מופתעים מהעובדה שמתייחסים לכורכום כתרופה לכל דבר ועניין. אבל למיליארדי סינים והודים זה מובן מאליו, אצלם התבלין הזה הוא לא פחות תרופת פלא מאשר גורם מתבל.

בין היתר משתמשים עם הכורכום לשמירה על בריאות הכליות, מניעה של התפתחות סוכרת, התמודדות טובה יותר עם דיכאון, שמירה על היכולות הקוגניטיביות בגיל השלישי, בלימת התפתחות תאים סרטניים, הקלה על תסמיניה של דלקת מעיים, חיזוק המערכת החיסונית, הקלה על תסמיני הווסת, איזון רמת הכולסטרול, הקלה על דלקת פרקים, ריפוי כאבי ראש ועוד.

בין כל שאר תכונותיו הבריאותיות המיוחדות  של הכורכום הוא גם מעולה לטיפול בצרבת.

 

כיצד פועל הכורכום לטיפול בצרבת?

את היכולת של הכורכום לטפל בצרבת מייחסים לחומר הכורכומין שנמצא בתוכו. אגב החומר הזה, הוא זה שמעניק בעיקר את הצבע הכתום שכל כך מזוהה עם הכורכום. אבל מסתבר שמאחורי הכתום המרשים הזה מסתתר אוצר תרופתי טבעי.

הכורכומין הוא בעל תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון. העובדה שהכורכומין הוא חומר נוגד חימצון עוזרת לוויסות רמת החומציות בקיבה ומפחיתה משמעותית את הצרבות. והעובדה שבד בבד הוא גם חומר אנטי דלקתי יכולה לסייע בריפוי רירית הקיבה שאולי נפגעה מצרבת או תסמינים אחרים של מחלת ריפלוקס חומצי.

אז אם עד היום השתמשתם בתבלין המיוחד הזה, תגבירו מינונים. ואם הכורכום לא כל כך צבע את התבשילים שלכם עד היום עם צבעו המיוחד. אז כדאי לכם להתחיל לשלב אותו בתפריט שלכם ומובטח לכם חוויית טעמים מיוחדת לצד התמודדות טובה יותר עם הצרבות הטורדניות.

חשוב גם לדעת שצרבות הן לא רק תופעה לא נעימה, אלא כאשר הן צרבות כרוניות הן עלולות להיות מזיקות מאוד ואפילו מסוכנות.

 

כמה כורכום מומלץ לצרוך להתמודדות עם צרבת?

ההמלצה היא לצרוך את הכורכום לפני הארוחות לאורך 14 יום. המינון המומלץ הוא של 600 מ"ג לאורך מספר פעמים בכל יום (לפני כל ארוחה)

את הכורכום תוכלו לצרוך גם כאשר הוא משולב התוך תבשילים או סלטים. כדי להפיק את מקסימום התועלת מהכורכום מומלץ לזרוק אותו לסיר עם מעט שמן על אש נמוכה, ורק לאחר מכן להוסיף את שאר מרכיבי התבשיל. עכשיו רק תבחרו לכם את המתכון הכי טעים עם כורכום (זה יהיה קשה, כי יש הרבה כאלה) ושיהיה לכם בתאבון ולבריאות.

 

למי לא מומלץ לצרוך כורכום לטיפול בצרבת?

כורכום הוא תבלין די אגרסיבי והוא עשוי לעורר רגישויות אצל אנשים מסוימים. כל עוד הוא נצרך בכמויות סבירות וקטנות הוא לא יהווה בעיה לרוב, אבל המצב יהיה שונה כאשר הכמויות תהיינה גדולות.

לאנשים עם אנמיה, בתהליך של טיפול בסרטן ובעלי מערכת עיכול רגישה מומלץ להתייעץ עם רופא לפני צריכת התבלין.

 

לסיכום:

  • תבלין הכורכום הוכח כיעיל מאוד לטיפול בצרבות. הוא מכיל בתוכו חומר אנטי דלקתי ונוגד חמצון מה שעוזר להיעלמות הצרבות ולטיפול בנזקים שלהן ברירית הקיבה.
  • את הכורכום מומלץ לצרוך 14 יום, כמה פעמים ביום לפני הארוחות, ניתן גם לשלב אותו בתבשילים.

שאלות נוספות

יש אנשים שלא מגיבים לטיפול תרופתי בצרבת, ודווקא הכורכום עוזר להם מאוד.
היעילות של הכורכום על מגוון בעיות במערכת העיכול, ובכלל אלה צרבת, הוכחה בהחלט במחקר.
ליאור וויצמן
ליאור וויצמן

כמי שערך מחקר מקצועי מקיף מאוד על הצרבות ודרכי הטיפול הטובות ביותר בהן, אני שמח לחלוק ולשתף את כל הידע העצום שרכשתי על הצרבות עם כמה שיותר אנשים, על מנת לסייע להם עם הצרבות שלהם,
ההכרות שלי עם כלל דרכי ההתמודדות עם צרבת, ועם כל סוגי הצרבת, מקנה לי את היכולת והזכות לסייע למטופלים רבים לקבל את הטיפול המתאים ביותר בעבורם. מידי יום אני מכוון הרבה סובלי צרבת, לטיפול הנכון להם, והסיפוק כולו שלי.

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים