להיפטר מהצרבת בעזרת 10 צעדים פשוטים.

תבערת צרבת משתוללת בתוככם? – אנחנו כאן בשביל לכבות אותה – צרו קשר ומומחה מטעמנו ייצור איתכם קשר.

היחס של חלק מהאנשים לצרבות שלהם הוא כדלהלן: יש לי ידיים, יש לי רגליים ויש לי צרבת. כאילו הצרבת היא איזה שהוא חלק לגיטימי מהמבנה האנטומי של האדם.
ההסתכלות הזאת של אנשים מעבר לעובדה שהיא מתסכלת, היא קודם כל מצערת. מכיוון שבעקבות גישה זו אנשים סובלים מצרבות קשות לאורך שנים, והם לא נוקפים אצבע כדי להביא לשינוי המצב.
הגישה הזו היא לא רק טיפשית ומיותרת, היא גם מסוכנת לפעמים. מכיוון שצרבת כרונית לא מטופלת עשויה לגרום לבעיות משמעותיות ומסוכנות בוושט.
כאן נמליץ לכם על 10 צעדים פשוטים כדי לחסל את הצרבות.

10 דרכים להיפטר מצרבת

תוכן עניינים

רקע על קצה המזלג על צרבת.

הצרבת היא תופעה מאוד נפוצה, ובמיוחד במדינות המערב, וזאת בשל הרגלי התזונה הלקויים של האוכלוסייה.

צרבת היא תופעה בה מיצי עיכול מאוד חומציים מהקיבה, חורגים ממקומם ועולים לוושט. החומציות של המיצים האלה צורבים את הוושט, וזה פשר תחושות הצריבה שאנחנו חווים. תופעה זו יכולה להיות זמנית, וכך היא ברוב המקרים. אבל אצל חלק מהאנשים זה הופך להיות כרוני, עד כדי שיבוש סדר היום התקין. כאשר הצרבת היא כרונית, היא כבר ממש מסוכנת, והצורך לטפל בה הוא דחוף.

יש לא מעט מה לעשות על מנת להתגבר על הצרבת. מדובר בשינויים קטנים באורח החיים, שגורמים לשינוי גדול בזירת הצרבות.

 

והנה 10 טיפים פשוטים לסילוק הצרבת.

 

  1. להימנע מאכילה לילית

אכילה בשעתיים או שלוש הקודמים לשינה מכונה 'אכילה לילית', והיא עשויה לגרום לצרבות קשות במהלך הלילה. יש לכך מספר סיבות (על כך תוכלו לקרוא במאמר נפרד באתר זה). ולכן מומלץ להימנע מכך. נכון זה עשוי להיות קשה, אבל אם אתם חווים צרבות קשות, אין צורך לשכנע אותכם שזה קשה עוד יותר.

 

  1. להימנע מאכילה לפני פעילות גופנית משמעותית

פעילות גופנית ערה עלולה לגרום לצרבות משמעותיות. לכן ההמלצה היא לא לאכול לקראת הפעילות, ושהארוחה האחרונה לפני הריצה תהיה דלת שומן.

 

  1. להימנע (עד כמה שאפשר) ממצבים נפשיים לחוצים

כאשר בן אדם מצוי בחרדה או בלחץ, זה גורם למוח לשחרר הורמונים מסוימים, הורמונים אלו עשויים להאיץ את קצב ייצור חומצת הקיבה, מה שעשוי לגרום לצרבת. אז פשוט לנשום עמוק ולהירגע.

 

  1. לשתות הרבה מים

עוד לפני שאתם רצים לארון התרופות ומתחילים לשלוף משם, תכשירים שונים ומשונים להרגעת הצרבת. תפתחו את הברז ותשתו מים. מים מאוד טובים לצרבת מכיוון שהם מדללים את חומצות הקיבה, ושוטפים את הוושט מהחומצות שעלו אליו.

 

  1. לאכול ארוחות קטנות אך תכופות יותר

ארוחות גדולות שמעמיסות על הקיבה, מהוות גורם משמעותי לצרבות. על מנת לצמצם את רמת הצרבות חשוב מאוד להקטין את נפח הארוחות. ולהתחיל לאכול ארוחות קטנות (משביעות, אך לא מעבר לכך) בתדירות גבוהה יותר.

 

  1. לאכול באיטיות וללעוס ביסודיות

אכילה איטית ולעיסה טובה של המזון שלנו הן בריאות מהרבה היבטים, וגם מההיבט של צרבת. כאשר אנחנו לועסים טוב ובמתינות את המזון שלנו, אנחנו מקטינים את הסיכון להתמודד עם צרבות בין הארוחות.

 

  1. הקפדה על פעילות גופנית

פעילות גופנית מחזקת את שרירי מערכת העיכול. זה קשור לצרבת, מפני שבין הקיבה לוושט יש מערכת של שרירים שחוסמים את המעבר של מיצים חומציים מהקיבה לוושט. השרירים האלה נפתחים כאשר מזון מבקש לרדת מהוושט לקיבה, ומיד לאחר מכן הם נסגרים. כאשר מקפידים על פעילות גופנית, גם שרירים אלו מתחזקים, ונסגרים הרמטית, וכך הם מונעים את מעבר המיצים החומציים.

 

  1. הקפדה על משקל תקין

משקל עודף מפעיל לחץ על מערכת העיכול, וגורם למיצי העיכול בקיבה לעלות לוושט. ולכן חשוב להקפיד על משקל תקין. (גם בלי קשר לצרבת זה מומלץ, מניסיון😉)

 

  1. להימנע כמה שיותר מעישון

העישון מגביר את יצור חומצות הקיבה, ובד בבד גם 'מרדים' את השריר שאמור למנוע את הפלישה של החומצות לוושט. ולכן מומלץ לעצור או לפחות להפחית את העישון.

 

  1. לא לשתות יותר מידי משקאות עם קפאין.

קפאין הוא חומר שמעודד את הצרבות. זה לא אומר שצריך להימנע לחלוטין משתיית קפה או תה, אך לא מומלץ לשתות יותר משתי כוסות ביום. כמו כן לא מומלץ לצרוך יותר מ2 כוסות שתייה מוגזת ביום.

באמצעות צעדים אלו תצליחו במידה רבה להקל על הצרבות שלכם. אך ייתכן שבמקרים מסוימים יידרש שינוי עמוק ויסודי יותר בהרגלי התזונה שלכם. במקרה והצרבת מתמשכת ולא מרפה, חשוב מאוד לפנות לאבחון רפואי לקבלת טיפול מתאים ויעיל.

 

לסיכום:

  • צרבת היא תופעה שאנחנו ממש לא אמורים להשלים עם הימצאותה.
  • בעזרת צעדים פשוטים וקלים ניתן להפוך את הצרבת לנחלת ההיסטוריה.
  • הטיפול בצרבת הוא חשוב לא רק כדי למנוע אי נוחות, אלא כדי למנוע סיבוכים מסוכנים כתוצאה מצרבת כרונית.

שאלות נוספות

במקרה כזה מומלץ לפנות לאבחון אצל רופא, במטרה לאתר את שורש הבעיה ולטפל בו.
בכל מקרה של צרבת כרונית חשוב לפנות לרופא בהקדם. צעדים אלו עשויים לעזור בשימוש בהם לצד המלצות הרופא.
ליאור וויצמן
ליאור וויצמן

כמי שערך מחקר מקצועי מקיף מאוד על הצרבות ודרכי הטיפול הטובות ביותר בהן, אני שמח לחלוק ולשתף את כל הידע העצום שרכשתי על הצרבות עם כמה שיותר אנשים, על מנת לסייע להם עם הצרבות שלהם,
ההכרות שלי עם כלל דרכי ההתמודדות עם צרבת, ועם כל סוגי הצרבת, מקנה לי את היכולת והזכות לסייע למטופלים רבים לקבל את הטיפול המתאים ביותר בעבורם. מידי יום אני מכוון הרבה סובלי צרבת, לטיפול הנכון להם, והסיפוק כולו שלי.

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים