משקאות מוגזים – מבעבעים כל הדרך לצרבת שלכם!

תבערת צרבת משתוללת בתוככם? – אנחנו כאן בשביל לכבות אותה – צרו קשר ומומחה מטעמנו ייצור איתכם קשר.

בעולמנו המתקדם והמודרני יודעים לאפיין כמעט כל תופעה בגוף, ולזהות את הגורמים לו. מה שאומר שמי שסבל לפני שנים מצרבת, ולא היה ברשותו את הידע הבסיסי על הגורמים לצרבת שלו, יכול היום די בקלות להבין מה גורם לצרבת שלו, באמצעות התבוננות אישית בהרגלי חייו השונים כגון: תזונה, הרגלי אכילה ופעילות גופנית.
אחד הגורמים השקטים לצרבת, הם המשקאות המוגזים על סוגיהם השונים. כן, כן, גם אלה הנחשבים לבריאים לגוף כגון סודה.
עוד על הקשר בין משקאות מוגזים לצרבת תקראו במאמר זה.

משקאות מוגזים וצרבת

תוכן עניינים

צרבת – על קצה המזלג.

צרבת היא למעשה מצב בו מיצי עיכול חומציים מאוד, עולים מהקיבה לוושט וצורבים את רירית הוושט, הרגישה להם.

מקומם של מיצי עיכול בקיבה, ורק בקיבה, לה יש את התנאים והיכולת להתמודד עם רמת החומצתיות המפרזת שלהם. אך יש לא מעט גורמים המאיצים במיצי העיכול לחרוג מתחומם ולעלות כל הדרך לוושט. ומי שמשלם את המחיר, זה אנחנו שמתמודדים הצרבות האיומות.

בין הקיבה לוושט יש שסתום ייעודי עשוי משרירים, שסוגר את 'מעבר הגבול' בין 2 האיברים החשובים. הוא אמור להיפתח בכל פעם שאוכל יורד מהוושט לקיבה, ומיד לאחר מכן לנעול את 'שער הקיבה' כדי למנוע ממיצים מקומיים לעלות לוושט.

אז איך מגיעים בכל זאת מיצי עיכול לוושט? כאשר הקיבה מפוצצת במאכלים שלוחצים על השסתום, או שיש ייצור עודף של מיצי עיכול בשל צריכת מאכלים מסוימים, או כאשר השסתום הסוגר סובל מחולשה כלשהיא, ועוד סיבות נוספות. מיצי העיכול מהקיבה יגיעו מהר מאוד לוושט, וירימו שם 'הפקת צרבת' שתאמלל אותנו לאורך שעות.

צרבת נקודתית פעם בתקופה, נחשבת לסבירה ונורמאלית. אך צרבת כרונית ואקוטית הפוקדת את האדם לעיתים תכופות לאורך זמן רב, עשויה להיות מאוד מסוכנת ולהזיק לוושט בצורה משמעותית.

מה שהכי חשוב כשסובלים מצרבת, זה להבין את הגורם הפנימי האישי שעשוי לגרום לצרבת שלנו. אך בשביל זה חשוב לדעת מה הם הגורמים לצרבת (ראו מאמר מקיף נפרד על הגורמים לצרבת באתר זה)

בשורות הבאת נתמקד בגורם לא מספיק ידוע לצרבת – משקאות מוגזים.

 

הקשר בין משקאות מוגזים לצרבת

כאמור כאשר הקיבה מפוצצת, היא דוחקת בשסתום הנמצא בין הקיבה לוושט, מכניעה אותו, ופורצת את הדרך למיצי העיכול לעלות לוושט. לכן אחד הדברים שאסור לעשות כשסובלים מצרבות, זה למלאות את הקיבה עד להתפקע. ההמלצה היא תמיד לאכול לשובע, אך לא מעבר לכך. שבעתם? יופי שימו 'ברקס' ותבלמו את הפה.

אכילת ארוחות תכופות אך קטנות יותר לאורך היום, תשפר משמעותית את ההתמודדות עם הצרבות.

משקאות מוגזים, הם הראשונים למלאות את הקיבה ולנפח אותה. הבועות התוססות שלהם מבעבעות בקיבה ויוצרות תאי אוויר רבים, שבתורם לוחצים על השסתום וגורמים לצרבת קשה.

משקאות מוגזים גם עשויים להמריץ את הקיבה לייצור עודף של חומצות עיכול חומצתיות.

שילוב בעייתי במיוחד, זה שילוב של משקאות מוגזים במהלך ארוחות שחיתות דשנות שהן כשלעצמן סגולה 'נהדרת' לצרבת. כאשר אנחנו מעמיסים בקיבה מכל טוב הארץ, ואף יבול שיובא במיוחד מחו"ל, הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה לשפוך 'שמן למדורה' בדמות משקאות מוגזים.

אז גם אם בא לכן לפעמים להתפנק עם משקה מוגז, תימנעו מלעשות זאת על קיבה מלאה ובמהלך הארוחה.

 

האם כל סוגי המשקאות המוגזים גורמים לצרבת?

בהחלט. גם משקאות מוגזים בריאים כגון סודה, או משקאות מוגזים ללא תוספת וסוכר ונטולי צבעי מאכל, עשויים לגרום לצרבות, וזאת כל עוד הם לא נטולי בועות.

אך יש להתרחק במיוחד ממשקאות מוגזים שמכילים רכיבים נוספים שמעודדים צרבת כגון:

  • משקאות מוגזים עם קפאין

קפאין נחשב לחומר המעודד צרבות, לכן משקאות מוגזים עם תכולת קופאין גבוהה בעייתיים יותר – יש לשים לב שבמשקאות האנרגיה המוגזים למיניהם יש תכולה מופרזת של קפאין. (שתייה של קפאין בכמות סבירה איננה בעייתית בהקשר של צרבת)

 

  • משקאות מוגזים אלכוהוליים

אלכוהול גורם לצרבת מכיוון שהוא מגביר את כמות חומצות העיכול בקיבה, והוא גם משפיע לרעה על השסתום של הקיבה. לכן שילוב של אלכוהול עם משקאות מוגזים, בעייתי פעמיים. משקאות אלו כוללים בין היתר: בירה, יינות מבעבעים וכו'

 

  • משקאות מוגזים עם חומצתיות גבוהה

משקאות מוגזים עם רכיבים חומציים, הם חלום הבלהות של כל מערכת עיכול שרגישה לצרבת. אלה כוללים משקאות מוגזים עם מיצים של פירות הדר, וקולה, שידועה במיוחד כמי שמכילה כמויות גבוהות של חומצתיות (גם היא לא תמיד מורגשת לנו בפה)

זכרו תמיד: משקה מוגז, נותן גז לצרבות!

 

לסיכום:

  • אחד הגורמים הלא מספיק מוכרים ומדוברים לצרבת, הם משקאות מוגזים.
  • משקאות מוגזים ממריצים את הקיבה לייצור עודף של חומצות עיכול, והבועות שלהם מפעילות לחץ על הקיבה, מה שמתורגם בסופו של דבר לצרבות קשות.
  • רצוי להפחית כמה שיותר בצריכת משקאות מוגזים, במיוחד במהלך ארוחות כבדות.
  • מתמודדים עם צרבות קשות? אנחנו כאן כדי לעזור לכם להיפטר מהן – אנחנו מתמחים בהכוונת מטופלי צרבת לטיפול הטוב ביותר בעבורם אישית – לקבלת שיחת ייעוץ חינמית פנו אלינו כעת>>>

שאלות נוספות

כל משקה מוגז עשוי לגרום לצרבת, גם סודה.
זה עניין מאוד אינדיבידואלי. על כל אחד לבחון בעצמו, איך משקאות מוגזים משפיעים על מערכת העיכול שלו.
ליאור וויצמן
ליאור וויצמן

כמי שערך מחקר מקצועי מקיף מאוד על הצרבות ודרכי הטיפול הטובות ביותר בהן, אני שמח לחלוק ולשתף את כל הידע העצום שרכשתי על הצרבות עם כמה שיותר אנשים, על מנת לסייע להם עם הצרבות שלהם,
ההכרות שלי עם כלל דרכי ההתמודדות עם צרבת, ועם כל סוגי הצרבת, מקנה לי את היכולת והזכות לסייע למטופלים רבים לקבל את הטיפול המתאים ביותר בעבורם. מידי יום אני מכוון הרבה סובלי צרבת, לטיפול הנכון להם, והסיפוק כולו שלי.

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים