האם טחינה אכן טובה לצרבת? – מה שחשוב לדעת על טחינה וצרבת.

תבערת צרבת משתוללת בתוככם? – אנחנו כאן בשביל לכבות אותה – צרו קשר ומומחה מטעמנו ייצור איתכם קשר.

על תופעות הצרבת המעיקות אין צורך להכביר במילים. מספיק לחוש אותן פעם אחת בשביל להבין היטב במה מדובר ולא לשכוח אותן לאורך זמן רב.
כבר הרבה מאוד שנים אנשים מחפשים את הפתרון האידיאלי נגד צרבת, הרעיונות שנקשרו בהקשר של הרגעת הצרבת הם אין סופיים, חלקם נכונים, חלקם פחות, וחלקם אפילו גורמים לליבוי והעצמת הצרבות בניגוד למה שאנשים חושבים.
אבל מה שעשוי להפתיע במיוחד אנשים הסובלים מצרבת זה שייתכן מאוד והפתרון לצרבת שלהם יהיה לא פחות ולא יותר, טחינה! כן, כן זו השוכנת להם באורח קבע בדלת המקרר.
עוד על הקשר המפתיע בין טחינה לטיפול בצרבות בשורות שלפניכם.

טחינה צרבת

תוכן עניינים

כדי להבין כיצד הטחינה עוזרת לצרבת, יש להבין בקצרה מהי צרבת?

צרבת היא תחושת צריבה חזקה המורגשת באזור החזה והגרון, והיא מלווה לעיתים קרובות בעוד תסמינים חמורים פחות או יותר.

כיצד הצרבת נוצרת?

כאשר מיצים חומציים מאוד הנמצאים בתוך הקיבה מצליחים לעלות לוושט, הם למעשה צורבים את רקמות הוושט עד כדי כוויות של ממש, וזאת בשל החומציות הגבוהה של המיצים שהוושט לא מסוגל להתמודד איתה.

כדי להשפיע על החומצות החזקות בקיבה ולדלל אותן ניתן להשתמש בין היתר בטחינה.

 

קצת על ההיסטוריה המשותפת בין טחינה וצרבת.

במידה ואתם ישראלים ואתם קוראים את השורות האלה בעברית אין מצב שאתם לא יודעים מה זה טחינה. אבל רק בשביל הפרוטוקול נציין שטחינה היא משחה העשויה משומשום טחון. הוא משמש בבישול מזרח תיכוני ובמדינות אחרות כתחליף לחמאת בוטנים, כממרח ללחם, להכנת קינוחים וכמתבל פופולארי במיוחד.

ההיסטוריה המשותפת בין הטחינה לצרבות התחילה להירקם לאט לאט כאשר התחילו לזרום עדויות מהשטח של אנשים שסבלו רבות מצרבת, שלאחר אכילת טחינה הם הרגישו הקלה של ממש בצרבת ובתסמיניה. בהתחלה זה התקבל בקרב אנשים רבים בחצי חיוך לעגני. אנשים סירבו להאמין שהמתבל הפשוט הזה, הוא זה שישמש כתרופה טבעית לצרבת. אך עם הזמן העדויות הלכו והצטברו, הלכו והפכו עקשניות יותר. עד שאנשים המבינים דבר או שתיים בתזונה ובהשפעותיה החילטו לבדוק האם אכן קיים קשר בין צריכת טחינה להרגעת הצרבות.

והתוצאות היו מפתיעות ודי חד משמעיות. לטחינה יש תכונות שבכוחן להקל ולהשפיע על הצרבות!

 

כיצד טחינה מקלה על הצרבות, והאם יש לה יתרונות בריאותיים נוספים?

תכולת הסידן הגבוהה של הטחינה עשויה לסייע בנטרול חומצת קיבה שעלולה לגרום לצרבת וכך להעביר את הצרבת במהירות. בטחינה יש גם כמות גבוהה של מגנזיום, שעשוי לעזור להרפיית שרירי מערכת העיכול ולהפחית עוויתות בוושט מה שמרחיק עוד יותר את הסיכוי להתפתחות צרבות.

אבל לא רק! מסתבר שלטחינה יש סגולות בריאותיות נוספות מלבד הרגעת הצרבות.

יש הרבה מומחי תזונה שטוענים שטחינה יכולה לסייע בירידה במשקל בשל תכולת החלבון הגבוהה שלה. טחינה יכולה גם לעזור בעיכול ולשפר את בריאות הלב על ידי הורדת רמות הכולסטרול.

הטחינה עשירה במינרלים כמו מגנזיום, נחושת, ברזל וסידן. ורמות גבוהות של שמן שומשום שמעניקים לו תכונות נוגדות חמצון המסייעות גם בטיפוח העור.

מסקנה: תאכלו טחינה, ככה תיפטרו מהצרבות החזקות, ותרוויחו על הדרך גם עוד יתרונות בריאותיים  נוספים.

 

האם יש תופעות לוואי בעקבות שימוש בטחינה להרגעת צרבות?

לרוב האנשים השימוש בטחינה לצורך הרגעת הצרבת לא יזיק ולא יוביל לתופעות לוואי, יחד עם זאת יש לשים לב לכמה נקודות חשובות שחשוב לדעת בקשר זה:

  • יש אנשים האלרגיים לטחינה, והם כלל לא מודעים לכך. כאשר אנשים אלה צורכים טחינה הם עשויים לסבול מ: עצירות או שלשולים, גז ונפיחות, פריחה בעור ועוד. לכן חשוב להיות ערים לאפשרות זו.
  • בטחינה יש לא מעט זרחן. הזרחן עשוי לפגוע בספיגת הסידן בגוף. וכמו כן יש בטחינה אומגה 6, שהיא חומצה שומנית שמשבשת את קליטת אומגה 3 בגוף, וזה לא טוב לנו. ולכן חשוב לא להגזים עם צריכת הטחינה.
  • גורמים ברפואה האלטרנטיבית טוענים כי טחינה עשויה לגרום ליצירה מוגברת של ליחה.

 

לסיכום:

  • אנשים רבים הסובלים מצרבות עשויים לגלות להפתעתם שאכילת טחינה עשויה להיות התרופה לצרבות שלהם.
  • צרבות נגרמות מחומצות חזקות העולות מהקיבה לוושט וצורבות אותו. טחינה עשויה להוריד את רמת החומציות בקיבה ולמנוע צרבת בזכות הסידן והמגנזיום שהיא מכילה בתוכה.
  • אם זאת לא מומלץ לאכול יותר מידי טחינה מכיוון שצריכה מוגברת של טחינה עשויה לפגוע בספיגת סידן ואומגה 3 בגוף.

שאלות נוספות

יש אנשים שהטחינה תעזור להם מאוד עם הצרבות ותסמיניה, ויש כאלה שלא. לאחרונים מומלץ להתייעץ עם הרופא לגבי טיפול מתאים יותר בעבורם.
אין כמות מוגדרת, אבל תשתדלו לשלב את הטחינה בתפריט שלכם ביומיום, ומן הסתם זה יעזור לכם עם הצרבות.
ליאור וויצמן
ליאור וויצמן

כמי שערך מחקר מקצועי מקיף מאוד על הצרבות ודרכי הטיפול הטובות ביותר בהן, אני שמח לחלוק ולשתף את כל הידע העצום שרכשתי על הצרבות עם כמה שיותר אנשים, על מנת לסייע להם עם הצרבות שלהם,
ההכרות שלי עם כלל דרכי ההתמודדות עם צרבת, ועם כל סוגי הצרבת, מקנה לי את היכולת והזכות לסייע למטופלים רבים לקבל את הטיפול המתאים ביותר בעבורם. מידי יום אני מכוון הרבה סובלי צרבת, לטיפול הנכון להם, והסיפוק כולו שלי.

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים