סובלים מצרבת? קחו מלפפון! – המרגיע האולטימטיבי של הטבע

תבערת צרבת משתוללת בתוככם? – אנחנו כאן בשביל לכבות אותה – צרו קשר ומומחה מטעמנו ייצור איתכם קשר.

המלפפון הפך זה מכבר להצעה הראשונה שמציעים למי שמתלונן על צרבות. הירק הירוק בוהק הזה, עסיסי ורווי במים והוא בעל טעם עגול, עדין ושקט, וככזה הוא מוגש תדיר לצד מאכלים כבדים ושומניים, שמצריכים לצידם ירק בעל אפקט מרגיע כמו המלפפון כדי להפיג במעט את ה'סערה' שהם מחוללים בפה.
אבל לא רק את הטעמים העזים בפה יודע המלפפון להרגיע, אלא גם צרבות קשות שתוקפות אותנו מידי פעם, במיוחד אחרי אוכל. בשורות הבאות נתחקה מעט אחרי המלפפון ונבין איך הוא יכול להרגיע את הצרבת שלנו.

מלפפון לצרבת

תוכן עניינים

מלפפון עוזר לצרבת, ולא רק!

את המלפפון התחילו לגדל כבר לפני אלפי שנים בהודו, ומאז ועד היום האנושות כולה מתענגת על הירק העסיסי והיפהפה הזה.

אין כמעט סלט ירקות שהמלפפון לא מככב בו, ואין כמעט מי שלא אוהב את המלפפון בגרסאות המלוחות והכבושות שלו. אבל המלפפון הוא לא רק טעים ומענג, הוא גם בריא מאוד לגוף שלנו.

המלפפון מורכב מכ 95% מים והוא מכיל לא מעט מינרלים וויטמינים שיכולים לתרום לבריאות שלנו. בין היתר מכילים המלפפונים: אשלגן, נוגדי חמצון (אנטי אוקסידנטים), וויטמין C, B, A, D, סידן, מגנזיום, חומצה פולית ועוד.

אבל חשוב לדעת שאת מירב הערכים התזונתיים שלו מחזיק המלפפון בקליפות שלו, ולכן יש לאכול אותו עם קליפתו. אחרת מה עשינו בזה?

בשיטות השונות של הרפואה הטבעית משתמשים עם המלפפונים בין היתר ל: ניקוי רעלים, שיפור הטמעת מזון ונוזלים לגוף, קטילת תולעי מעיים, העברת ריח רע מהפה, מניעת סוגים שונים של סרטן, שחרור עצירות ושיפור תפקוד מערכת העיכול, הפחתת הכולסטרול בדם, טיפול לסוכרת, שמירה על רמת לחץ דם תקינה, ריפוי בעיות ודלקות מפרקים ועוד.

בשורה התחתונה; לא צריכים לחכות להתקף צרבת בשביל להנות מיתרונותיו הבריאותיים של המלפפון. תאכלו מלפפון והרבה, ותרגישו הרבה יותר טוב!

 

כיצד עוזר מלפפון לצרבת?

המלפפון הוא ירק שמקרר את החום בקיבה ומרגיע את תסמיני הצרבת. אם מול שלהבת אש משתוללת צריך זרנוק של מים כדי להשתלט עליה, הרי שהמלפפון הוא מעין 'זרנוק' מול להבות הצרבת שמשתוללות בחזה ובגרון.

כאשר אנחנו סובלים מצרבת, מה שקורה בתוך מערכת העיכול שלנו זה שחומצות עיכול מהקיבה עולות לוושט וצרובות את רירית הוושט. בשלב הזה יש למלפפון את היכולת הטבעית 'להיכנס לסיטואציה' ולהרגיע את העניינים בעזרת תכונות טבעיות של קירור והרגעה המובנות בו.

בנוסף לכך כאמור לעיל, המלפפון מורכב מכ 95% מים, המים האלה ביחד עם האלמנט המקרר והמרגיע שיש במלפפון, שוטפים את חומצות העיכול מהוושט ומחזירים אותן למקומן הטבעי בקיבה.

המלפפון נחשב גם לכזה שמשפר את תפקוד מערכת העיכול. הוא דואג לכך שהקיבה תעכל מהר את המזון ולא תיתן למזון להשתהות בקרבה לאורך זמן רב מידי, מה שעשוי לגרום להפרשת ייתר של חומצות קיבה. וכאן פועל המלפפון כמונע ומסכל צרבת אפקטיבי במיוחד.

 

איך מומלץ לצרוך מלפפון נגד צרבת?

מומלץ לאכול את המלפפון כאשר הוא חי וטרי, ולאחר קירור של כמה שעות במקרר (או כמה דקות במקפיא).

יש כאלה שמעדיפים לסחוט את המלפפונים לכדי 'מיץ מלפפונים' שאותו הם שותים מיד לאחר הסחיטה. גם שיטת צריכה זו יעילה מאוד להרגעת הצרבת. ניתן לסחוט את המלפפונים במסחטת פירות, או לרסק אותם עם בלנדר ולסנן לאחר מכן את המים לתוך כלי שתייה. סחיטת המלפפונים למיץ, מומלצת במיוחד במקרי צרבת אצל קשישים או תינוקות שמתקשים בלעיסת מלפפון.

כאשר אוכלים מלפפון לצרבת, חשוב לאכול אותו לאט וללעוס אותו היטב, כדי למצות את כל פוטנציאל ההרגעה שיש במלפפון על הצד הטוב ביותר.

את המלפפון ניתן לאכול כאשר חווים התקף צרבת, אבל למי שסובל מצרבות באופן קבוע רצוי 'להקדים רפואה למכה' ולשלב את המלפפון בתוך ארוחות הבוקר והערב, בטרם הצרבת תהפוך לפעילה.

 

האם מלפפון חמוץ או כבוש יעיל נגד צרבת?

כאשר מדברים על מלפפון כתרופת סבתא לצרבת, מתכוונים למלפפון טרי בלבד. המלפפונים החמוצים או הכבושים, מאבדים במהלך התהליך שהם עוברים את התכונות הייעודיות להרגעת צרבת.

 

לסיכום:

  • מלפפון הוא ירק מאוד בריא ורווי בוויטמינים ומינרלים, והוא יעיל מאוד לגוף האדם.
  • המלפפון ידוע ביכולת שלו להרגיע התקפי צרבת, בזכות היכולת שלו לקרר ולהרגיע את הקיבה.
  • את המלפפון לצרבת מומלץ לאכול כאשר הוא קר, ניתן גם להכין מיץ מלפפונים ולשתות.
  • בניגוד למלפפונים טריים, מלפפונים חמוצים או כבושים, אינם נחשבים למרגיעי צרבת.

שאלות נוספות

גם אם המלפפון יצליח להרגיע את התסמינים של הצרבת הכרונית, הוא לא יפתור את הבעיה. כאשר סובלים מצרבת כרונית יש לפנות לייעוץ רפואי כדי למגר אותה מהשורש.
תינוק קטן לא יצליח לאכול בכוחות עצמו מלפפון, לכן רצוי לסחוט לו מלפפונים ולתת לו לשתות את המיץ שלהם.
ליאור וויצמן
ליאור וויצמן

כמי שערך מחקר מקצועי מקיף מאוד על הצרבות ודרכי הטיפול הטובות ביותר בהן, אני שמח לחלוק ולשתף את כל הידע העצום שרכשתי על הצרבות עם כמה שיותר אנשים, על מנת לסייע להם עם הצרבות שלהם,
ההכרות שלי עם כלל דרכי ההתמודדות עם צרבת, ועם כל סוגי הצרבת, מקנה לי את היכולת והזכות לסייע למטופלים רבים לקבל את הטיפול המתאים ביותר בעבורם. מידי יום אני מכוון הרבה סובלי צרבת, לטיפול הנכון להם, והסיפוק כולו שלי.

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים