כך סודה לשתייה תשים קץ לצרבת שלכם – המדריך המלא

תבערת צרבת משתוללת בתוככם? – אנחנו כאן בשביל לכבות אותה – צרו קשר ומומחה מטעמנו ייצור איתכם קשר.

התסריט הבא מוכר להרבה מידי אנשים: מסיימים ארוחה דשנה ומשביעה, הטעמים עדיין ממלאים את כל חלל הפה וגורמים לנו עונג גדול. ואז זה קורה! 'שלהבת אש' הולכת ומתלקחת לנו בחזה והיא שולחת גיצים גם לגרון, והעונג של הארוחה נשרף כליל בתוך 'מדורת הצרבות' המשתוללת בקרבנו.
כאשר הצרבות תוקפות אותנו אנחנו מחפשים פתרון מוצלח על מנת להשתיק אותן במהירות וביעילות. אז נכון שהדבר הכי נכון לעשות כדי למנוע צרבות זה להקפיד על תזונה נכונה, ואורח חיים בריא. אבל בזמן אמת כאשר תסמיני הצרבת עדיין פעילים אנחנו חייבים פתרון מיידי. והפתרון הזה עשוי להיות סודה לשתייה! כן כן סודה לשתיה היא תרופה מצוינת נגד צרבת!

סודה לשתיה לצרבת

תוכן עניינים

קודם כל חשוב להבין מה זה צרבת?

בתוך הקיבה שלנו מתרכזים כל המאכלים שלנו, שם הם נתקלים במיצים חומציים מאוד שהקיבה מפרישה לצורך פירוק האוכל. למרות שהמיצים הם ברמת חומציות גבוהה מאוד, יש לרקמות הקיבה את היכולת להתגונן מפניהם. הבעיה היא שלוושט שלנו אין את היכולת הזו.

ולכן בפתח שמפגיש בין הוושט לקיבה ישנם שרירים שתפקידם למנוע זליגה של מיצים חומציים מהקיבה לוושט, הם נועלים את הפתח כמו שער הרמטי, והם נפתחים רק כאשר אוכל יורד מהוושט לקיבה.

כאשר אנחנו אוכלים מאכלים חומציים, שומניים או חריפים או כאשר אנחנו שותים משקאות אלכוהוליים או כאלה עם קפאין, אנחנו מאיצים את כמות ייצור החומצות בקיבה ומעלים את הסיכוי שאלה תדלופנה לוושט. כמו כן עשויים המיצים מהקיבה להגיע לוושט כאשר השרירים באזור נחלשים ולא סוגרים את המעבר כנדרש. וכאשר זה קורה המיצים החומציים צורבים את הוושט וגורמים לנו לצרבות.

 

למה סודה לשתייה כל כך טובה לצרבת?

סודה לשתייה היא פרודוקט מאוד זמין וזול הקיים כמעט בכל מטבח. הוא משמש להרבה מאוד דברים נחמדים, אבל מה שאנשים פחות יודעים זה שסודה לשתייה זו תרופה מעולה לצרבת.

הסיבה לכך שסודה לשתייה כל כך יעילה לצרבות היא, שהיא למעשה חומר שסותר חומצות במהותו, מה שאומר שכאשר החומר פוגש את חומצות הקיבה הוא פשוט נאבק בהן ומנטרל או לפחות ממעיט אותן, ולכן הצרבות נרגעות מיד. סודה לשתייה לא רק מפחיתה את החומציות בקיבה היא גם פועלת להפחתת הדלקת בוושט וברירית הקיבה. היא גם מפחיתה גזים, נפיחות וגיהוקים אצל אנשים מסוימים. סודה לשתייה גם עוזרת לנטרל את החומצה בפה, מה שעשוי לגרום לתסמיני הצרבת להיעלם.

האמת היא שהלבלב של הבן אדם מפיק עצמאית 'סודיום ביקרבונט' שתפקידו למנוע חומציות יתר במערכת העיכול. אבל כאשר אנחנו ניזונים מתזונה לא נכונה אנחנו בעצם מנטרלים את היכולת הטבעית של הגוף שלנו למנוע חומציות מוגברת בקיבה, ואז אנחנו נאלצים להשתמש עם סודה לשתיה לאיזון חומציות מערכת העיכול.

אז אם אתם מרבים לסבול מצרבות מעיקות, תמיד כדאי לכם להחזיק בזמינות סודה לשתייה, היא עשויה להיות הפתרון האידיאלי והטבעי הטוב ביותר בשבילכם.

 

כיצד משתמשים עם סודה לשתייה להרגעת הצרבת?

לא מדובר בתהליך מורכב ומסובך. פשוט ממלאים חצי כוס מים ומערבבים בו חצי כפית של סודה לשתייה, ושותים.

אם אתם סובלים מצרבות בלילות אין צורך לחכות שתתעוררו מהצרבות השורפות במהלך הלילה, תיקחו סודה לשתייה לפני השינה ותרוויחו לילה שקט ונעים.

 

מה עושים במידה ואין סודה לשתייה בבית?

במידה ואתם חווים התקף צרבות ואין לכם סודה לשתייה זמינה, תוכלו להחליף אותה בשימוש עם לימון.

נכון שזה לא נשמע לנו הגיוני, כי הרי לימון זהו פרי מאוד חמוץ, ואם כך אנחנו נוטים לחשוב שהחמיצות של הלימון רק תגביר את החומציות בקיבה ותלבה עוד יותר את אש הצרבות.

אבל האמת היא שכאשר הלימון נכנס לגוף הוא הופך לשמש כחומר 'בסיסי' שזה חומר שסותר חומצות, וכך אנחנו מקבלים אפקט השפעה דומה לזה של סודה לשתייה.

אם אין לכם לא זה ולא זה, קודם כל תשתו כוס מים קר (רצוי כמה שיותר) המים שוטפים את החומצות מהוושט, מדללים אותן בקיבה ומשפרים את התפקוד של מערכת העיכול, מה שייתן לנו בסופו של דבר הרגעה מהצרבות. לאחר מכן ניתן להיעזר גם באמצעות מאכל שקדים, בננות, מלפפון, אבטיח ועוד מאכלים העשירים בסיבים.

 

האם לשימוש בסודה לשתייה לצרבת יש תופעות לוואי?

על פי רוב שימוש מתון ומידתי של סודה לשתייה לצרבת לא מוביל לתופעות לוואי כלל. אך במידה ונעשה שימוש מופרז בסודה לשתייה זה עשוי לגרום לתופעות לוואי הכוללות: כאבי בטן, בחילות, הקאות ושלשולים.

ולכן אין לצרוך יותר מ7 פעמים ביממה סודה לשתייה, בכמות המופיעה לעיל בכל פעם, ומעל גיל שישים אין לצרוך מעל 3 פעמים ביממה.

 

מה לגבי צריכת סודה לשתייה לצרבת בהריון?

נשים הרות סובלות יותר מצרבת ביחס לשאר האוכלוסייה, ולכן הן צריכות יותר את הסודה לשתייה כהרגעה לצרבות.

אבל לנשים בהריון עם צרבת מומלץ להתייעץ עם הרופא שלהן לפני שהן צורכות סודה לשתייה.

 

מה לעשות אם סודה לשתייה לא עוזרת לצרבת?

במידה והצרבות חוזרות ונשנות פעמיים בשבוע ויותר, או שהן גורמות לכאבים בחזה ובגרון, לקשיי בליעה, להקאות ולבחילות, ולבעיות עיכול. וכמו כן כאשר הסודה לשתייה לא מספקת הקלה כל שהיא לצרבות. מומלץ לפנות לבדיקת רופא. ייתכן שבמקרה כזה הצרבות נגרמות מבעיה חמורה יותר בגוף שלסודה לשתייה אין את היכולת לרפות אותה.

 

לסיכום:

  • כל מי שמתמודד עם צרבות מחפש את הדרך הנכונה להתמודד איתן. ההעדפה של אנשים היא תמיד להיעזר בדרכים טבעיות ולא עם תרופות. ולכן הרבה אנשים רואים בסודה לשתייה, פתרון אידיאלי לצרבות שלהם.
  • סודה לשתייה היא בעצם חומר הסותר חומצה, ולכן כאשר צורכים אותה היא מנטרלת את חומצות הקיבה או ממעיטה אותן ובכך היא מונעת צרבת.
  • את הסודה לשתייה מומלץ לצרוך בצורה הבאה: מערבבים חצי כפית סודה לשתייה בחצי כוס מים ושותים.
  • במידה ואין בבית סודה לשתייה ניתן להחליף אותה באמצעות שימוש במיץ לימון, שאמור לספק אפקט השפעה דומה. כמו כן מומלץ לשתות הרבה מים ולצרוך מזונות עשירים בסיבים להרגעת הצרבות.
  • לסודה לשתייה אין תופעות לוואי, כל עוד לא נעשה בה שימוש מופרז.
  • לנשים בהריון מומלץ להתייעץ עם הרופא לגבי השימוש בסודה לשתייה.
  • במידה והסודה לשתייה לא מרגיעה את הצרבות, או שהצרבות מופיעות עם תסמינים חריגים נוספים יש לפנות לבדיקת רופא, על מנת לשלול או לאשש בעיה חמורה יותר בגוף.

שאלות נוספות

סודה לשתייה מספקת הרגעה זמנית מהצרבות, על מנת לטפל בצרבות מהיסוד יש לעשות שינויים מסוימים בתזונה ובצורת האכילה.
מי שמצוי בתזונה הדלה מנתרן, לא מומלץ לו לצרוך סודה לשתייה לטיפול בצרבות שלו.
ליאור וויצמן
ליאור וויצמן

כמי שערך מחקר מקצועי מקיף מאוד על הצרבות ודרכי הטיפול הטובות ביותר בהן, אני שמח לחלוק ולשתף את כל הידע העצום שרכשתי על הצרבות עם כמה שיותר אנשים, על מנת לסייע להם עם הצרבות שלהם,
ההכרות שלי עם כלל דרכי ההתמודדות עם צרבת, ועם כל סוגי הצרבת, מקנה לי את היכולת והזכות לסייע למטופלים רבים לקבל את הטיפול המתאים ביותר בעבורם. מידי יום אני מכוון הרבה סובלי צרבת, לטיפול הנכון להם, והסיפוק כולו שלי.

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים