ככה תיפטרו מהצרבת – תרופות סבתא לצרבת יעילות במיוחד

תבערת צרבת משתוללת בתוככם? – אנחנו כאן בשביל לכבות אותה – צרו קשר ומומחה מטעמנו ייצור איתכם קשר.

צרבת היא אימת הרבה מאוד מאיתנו. אנחנו מסיימים את הארוחה ורק מקווים שהפעם היא לא תבוא. אך לא תמיד תפילתנו זו נענית, ואז הצרבת עושה בנו כרצונה.
הצרבת עשויה גם לבקר אותנו בלילות ולהפריע לנו להירדם, או אפילו להקיץ אותנו מהשינה, כאשר אנחנו מתפתלים על המיטה מהכאבים שהצרבת מעוללת לנו.
אז אם גם אתם מהווים חלק מהאנשים שמתמודדים עם צרבות קשות כדבר שבשגרה, חשוב שתדעו שיש לא מעט תרופת סבתא שבכוחן להקל על התסמינים של הצרבות, ואף למנוע אותן לחלוטין.
בשורות הבאות נכיר לכם מגוון תרופות שסבתא הייתה רוקחת לכם בעצמה, לו רק הייתה מודעת לכך שיש לכם צרבת (:

תרופות סבתא לצרבת

תוכן עניינים

לפני שניגש לטיפול בתרופות סבתא לצרבות, בואו נבין בקצרה מה זה בכלל צרבת.

צרבת היא מצב בו המיצים המאוד חומצתיים השוכנים בקיבה מצליחים "לברוח" מתחומם ולפלוש לוושט. הוושט בניגוד לקיבה לא מסוגל להכיל את החומצתיות של המיצים האלה ולכן כאשר הוא נחשף אליהם הוא מקבל כוויות קשות או אם תרצו – צריבות. ומכאן מקור השם 'צרבת'.

המיצים החומצתיים מצליחים להגיע לוושט כאשר השרירים האמורים לספק הפרדה ביניהם לבין הוושט חלשים מידי בכדי למלאות את תפקידם. ואז אנחנו מקבלים את הצרבות עם כל הסימפטומים ה'אכזריים' הנלווים אליהם.

מה שהכי גורם לצרבת זה תזונה לקויה, ואורח חיים לא בריא. יש מאכלים שגורמים ומחמירים את הצרבת, ויש שדווקא מונעים ומטפלים בה.

בשורות הבאות נכיר לכם תרופות סבתא מעולות לטיפול ולהעברת הצרבת במהירות.

 

ככה תכניעו את הצרבת – תרופות סבתא מעולות לצרבת.

לפניכם תרופות סבתא נהדרות לצרבות ולחומציות יתר בקיבה בלילה או ביום:

 

  • תה נענע

תה הנענע משמש כבר שנים רבות ביעילות במניעת, ובהרגעת הצרבת. תה נענע טוב לצרבת מכיוון שיש בו ריכוז גבוה של נוגדי חמצון המסייעים להילחם בדלקות בקיבה. יש לו גם תכונות מרגיעות, המועילות לאנשים הסובלים מתסמיני צרבת על בסיס יומיומי. מומלץ להוסיף לתה דבש או לימון, זה ישפר מאוד את האפקטיביות של התה להרגיע את הצרבת. את התה אפשר להכין עם עלי נענע טריים או עם שקיות תה נענע.

 

  • ג'ינג'ר

באזורים בהם הג'ינג'ר גודל כבר מאות שנים כמו אסיה, הודו ואוסטרליה הוא ידוע כבר שנים רבות מאוד כאפקטיבי במיוחד להתמודדות עם צרבות. ג'ינג'ר הוא עשב תיבול שניתן למצוא ברוב המטבחים בני זמנינו, והוא משמש בין היתר להכנת תה, מרקים ורטבים. הסגולות הנפלאות של הג'ינג'ר להרגעת הצרבת בצירוף העובדה שהוא מאוד נגיש לשימוש הופך אותו למאוד נפוץ לטיפול בצרבת.

 

  • תה היביסקוס

תה היביסקוס הוא משקה פופולרי שאנשים משתמשים בו לעתים קרובות לטיפול בצרבת. הוא אינו מכיל קפאין והוא גם דל בקלוריות. רמות נוגדי החמצון הגבוהות של פרח ההיביסקוס מסייעות בהגנה מפני רדיקלים חופשיים ודלקות, העשוי לתרום להקלה משמעותית על תסמיני הצרבת. את התה מכינים על ידי עירוי פרחי היביסקוס עם מים חמים. לקבלת האפקט הטוב ביותר מהתה להרגעת הצרבת יש להשרות את הפרחים במים רותחים למשך חמש דקות ולאחר מכן לסנן את הנוזל, ולשתות.

 

  • תה קמומיל

קמומיל הוא פרח בעל סגולות בריאותיות יוצאות דופן, הקמומיל גם עוזר מאוד בצרבת ובהרגעת התסמינים שלה.

תה קמומיל מיוצר באופן מסורתי על ידי ספיגה של עלי העשב במים חמים. ה'טאנינים' הנמצאים בתמצית הצמח עוזרים להפחית את ייצור חומצת הקיבה, שהיא מהווה גורם מפתח להתפתחותן של הצרבות.

 

  • שורש ליקוריץ

שורש ליקוריץ הוא צמח שמשמש ברפואה הסינית המסורתית לטיפול בצרבת ביעילות רבה מאוד.

היתרונות של שורש הליקוריץ רבים, אך בעיקר בזכות תכונותיו האנטי דלקתיות הוא שימש כתרופה לצרבת. התכונות האנטי דלקתיות הופכות את שורש הליקוריץ ליעיל בטיפול בדלקות ובמניעת כיבים. זה גם עוזר עם בעיות עיכול, כאבי בטן, ומקל על נפיחות.

שורש הליקוריץ ידוע גם בתכולת נוגדי החמצון הגבוהה שלו שיכולה לסייע במניעת נזקים מלחץ חמצוני הנגרם על ידי רדיקלים חופשיים בגוף.

 

  • זרעי שומר

זרעי שומר משמשים לטיפול בצרבת מכיוון שהם עוזרים בעיכול ובעיות קיבה. יש להם גם תכונות אנטי דלקתיות המסייעות בתסמיני צרבת.

זרעי שומר ידועים גם בתכונותיהם נוגדות החמצון, הקריטיות לטיפול בצרבת. ניתן לשלב אותם במגוון מאכלים, אך הם משמשים לרוב במאכלים הודיים כמו קארי ואורז בהם הם משתלבים בטבעיות.

 

  • שורש שן הארי

שורש שן הארי הוא צמח הגדל ברוב חלקי העולם. הוא משמש למטרות רפואיות וכפריט מזון. והוא משמש גם להכנת יין ובירה.

שורש שן הארי הוא גם תרופה טבעית שיכולה לעזור עם צרבת ובעיות עיכול. הוא מכיל חומר בשם טרקסצין, המעכב את שחרור היסטמין בקיבה, שזו תגובה דלקתית. היסטמין ממלא תפקיד בהתפתחות תסמיני צרבת ובעיות עיכול.

למרכיב הפעיל בשורש שן הארי, טרקסצין, יש גם תכונות אנטי דלקתיות שעשויות לעזור במצבים אחרים כמו דלקת פרקים או אסטמה.

 

  • כורכום

כורכום הוא תבלין הנמצא נכון להיום בכמעט כל מטבח בישראל. אך יש בו גם צד מפתיע ופחות מוכר, הוא מאוד בריא ואפקטיבי לבעיות בריאותיות מסוימות, כולל צרבת. לא במקרה הכורכום שימש באיורוודה (מערכת רפואה הודית מסורתית) במשך מאות שנים לטיפול בבעיות עיכול, כולל צרבת.

לכורכום יש תכונות אנטי דלקתיות והוא יכול לעזור עם תסמיני צרבת על ידי הפחתת כמות חומצת הקיבה שהגוף מייצר.

 

  • חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הוא תרופה ביתית פופולרית למחלות רבות, כולל צרבת. זה יכול לעזור להקל על הסימפטומים של צרבת על ידי הפחתת ייצור חומצה בקיבה.

את חומץ התפוחים ניתן לקחת במגוון דרכים. ניתן לערבב אותו עם מים ולקחת אותו בלגימות קטנות לאורך היום, או לערבב עם דבש ולקחת אותו על בטן ריקה.

 

  • זרעי פשתן

זרעי פשתן ידועים  כמסייעים בהורדת רמות הכולסטרול ולחץ הדם. הם מקור מצוין לסיבים וחומצות שומן אומגה 3, המספקות הקלה בתסמיני צרבת.

 

 

  • שקדים

שקדים הם מקור מצוין לסיבים, חלבונים ושומנים בריאים. הם גם דרך מצוינת למנוע צרבת.

שקדים יכולים לעזור עם צרבת על ידי מתן חומצות שומן קצרות שרשרת, מניעת שחרור חומצת קיבה והגנה על רירית הקיבה מפני נזק שקדים

 

  • בננות

בננות עשירות באשלגן, שהוא מינרל שעוזר לווסת את ייצור חומצת הקיבה. הם מכילים כ-400 מיליגרם אשלגן לבננה, שהם כ-10% מהערך היומי המומלץ למבוגרים.

ניתן לאכול בננות גם כחטיף או קינוח מכיוון שהן דלות בשומן וקלוריות ועשירות בסיבים, מה שהופך אותן לממלאות ומשביעות, ועל הדרך הן גם מעלימות את הצרבות, תענוג.

 

האם תרופות הסבתא נגד צרבת בגרון או בחזה, כשלעצמן מספקות כדי לטפל בצרבת ביסודיות?

תרופות הסבתא לצרבת המופיעות כאן הן יעילות מאוד להקלה ובמניעה של הצרבות. אבל אפקט ההשפעה שלהם הוא נכון לאותו זמן שצורכים אותם.

כדי להיפטר מהצרבות לגמרי ולאורך זמן, יש לאמץ אורח חיים בריא עם תזונה מאוזנת ובריאה.

אורח חיים בריא ונטול צרבות אמור לכלול בין היתר:

  • ארוחות קטנות בתכיפות גבוהה
  • אכילה איטית , ולעיסה יסודית של המזון
  • הימנעות מפעילות גופנית מאומצת מיד לאחר הארוחה
  • הימנעות משכיבה בחצי שעה עד שעה שלאחר הארוחה
  • הימנעות מאכילת מאכלים שומניים, חומציים, ומטוגנים
  • הימנעות מעישון
  • הימנעות משתיית אלכוהול, ומשקאות מוגזים
  • שתיה מרובה של מים

 

לסיכום:

  • הצרבות הן צרה צרורה בעבור הרבה מאוד אנשים. אך לשמחתנו ניתן להקל עליהן באמצעות 'תרופות סבתא' טבעיות, שבכוחן למנוע מראש או להקל ולטפל בצרבות בצורה מהירה ויעילה.
  • 'תרופות הסבתא' המומלצות נגד צרבת הן בין היתר: תה נענע, ג'ינג'ר, זרעי שומר, כורכום, בננות ועוד.
  • לתרופות הסבתא אפקט השפעה טוב לטווח הזמן הקצר, אבל כדי להיפטר לגמרי מהצרבות יש לאמץ אורח חיים בריא המותאם להתמודדות עם צרבות.

שאלות נוספות

אכן. לא צריך לחכות עד שכבר סובלים מהצרבות כדי לטפל בהן, ניתן למנוע אותן מראש עם תרופות סבתא מעולות.
תרופות הסבתא מספקות הקלה מיידית לטווח הזמן הקצר, אבל כדי לטפל בצרבות מהשורש יש לאמץ אורח חיים בריא ומתאים להתמודדות עם צרבות.
ליאור וויצמן
ליאור וויצמן

כמי שערך מחקר מקצועי מקיף מאוד על הצרבות ודרכי הטיפול הטובות ביותר בהן, אני שמח לחלוק ולשתף את כל הידע העצום שרכשתי על הצרבות עם כמה שיותר אנשים, על מנת לסייע להם עם הצרבות שלהם,
ההכרות שלי עם כלל דרכי ההתמודדות עם צרבת, ועם כל סוגי הצרבת, מקנה לי את היכולת והזכות לסייע למטופלים רבים לקבל את הטיפול המתאים ביותר בעבורם. מידי יום אני מכוון הרבה סובלי צרבת, לטיפול הנכון להם, והסיפוק כולו שלי.

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים