צרבת פתאומית – כל הסיבות לצרבת שבאה משום מקום.

תבערת צרבת משתוללת בתוככם? – אנחנו כאן בשביל לכבות אותה – צרו קשר ומומחה מטעמנו ייצור איתכם קשר.

בן אדם בן 36 באמצע החיים נתקף לפתע וללא כל הודעה מוקדמת בצריבות איומות בבית החזה ובגרון. התחושה היא שהעסק שם בפנים עולה בלהבות והוא ניצב חסר אונים מול תופעת הצרבת אותה הוא לא פגש מימיו.
זו סיטואציה משותפת להרבה מאוד אנשים. הם אף פעם לא התמודדו עם צרבות, ואז ביום בהיר אחד הן מופיעות, ובהרבה מקרים הן הופכות להיות אורחות קבועות, מציקות ולא רצויות.
מה ביום ה'ארור' הזה, גרם לצרבת לפרוץ? והאם זה מסוכן? – על כך תקראו בשורות הבאות.

צרבת פתאומית

תוכן עניינים

צרבות פתאומיות – מה פתאום צרבת עכשיו?

יש אנשים שהצרבת היא חלק אינטגרלי מחייהם, הם מתמודדים איתה ביום יום ובמיוחד כאשר הם אוכלים מזונות מסוימים או משקאות שונים.

אך יש אנשים שכמעט ולא מודעים לבעיה הזו. הם עד כדי כל לא מודעים, שכאשר הם פוגשים לראשונה את התבערה בחזה, הם חושבים שמדובר בהתקף לב חלילה.

חשוב לדעת שצרבת פתאומית לא מופיעה סתם ככה, במיוחד לא בקרב אנשים שאין להם רקע של צרבות כלל. מה שאומר שאם התחלתם לסבול מצרבת, עליכם לתור אחר שורש הבעיה ולטפל בה.

לצרבת יש הרבה גורמים אפשריים, שבגינם היא עלולה להופיע בפתאומיות. אך עוד לפני שנמנה אותם חשוב להבין מהי בכלל צרבת.

 

הסבר קצר על צרבת:

צרבת היא מצב בו מיצים חומציים מאוד מצליחים לזלוג מהקיבה לוושט. רקמת הוושט איננה בנויה לרמת חומציות שכזו והיא נצרבת בגללם. מצב זה מתרחש כאשר השסתום השרירי שחוסם את המעבר של תוכן הקיבה לוושט מתרופף, או שהוא נלחץ על ידי תכולת הקיבה או בגלל סיבות אחרות. אז מעבר המיצים החומציים מהקיבה לוושט מתאפשר וזה מה שגורם לצרבת.

 

הסיבות העיקריות לצרבת פתאומית.

כדי להבין מה הוא פשר הצרבות שלכם, כדאי לכם לשים לב לכל שינוי בהרגלי התזונה שלכם, שינוי במבנה הגופני שלכם, או שינוי כל שהוא באורח חייכם, כנראה שהסיבה להתפתחות הצרבות שלכם טמונה היכן שהוא שם.

והנה השינויים העיקריים בחיים שייתכן שגורמים לצרבת שלכם:

 

  • תזונה לא מאוזנת

הרגלי תזונה לא בריאים ולא נכונים עשויים להוביל לצרבת פתאומית. אם אתם אוכלים ארוחות גדולות ושמנות, או מלא מאכלים חומציים, חריפים או מתובלים מידי, אל תתפלאו שתסבלו לפתע מצרבת. גם אם הגוף שלכם שרד עד לשלב מסוים את ההתעללות שלכם בו על ידי התזונה הלקויה שלכם, ייתכן שהוא כבר לא חזק כמו פעם והוא נכנע לה, והכניעה הזו מתבטאת בצרבות.

 

  • הרגלי אכילה לקויים

אכילת ארוחות גדולות מידי, מעמיסה על הקיבה ודוחקת את תכולתה לוושט. כמו כן שכיבה או פעילות גופנית מיד בתום הארוחה מפעילות לחץ על השסתום ודוחפות את תוכן הקיבה כלפי מעלה. מומלץ להתרגל לצרוך ארוחות קטנות אך תכופות ולהימנע משכיבה או פעילות גופנית כשעה/שעתיים לאחר סיום הארוחה.

 

  • הריון

אם את בהריון אל לך להיות מופתעת מהצרבת שבאה לבקר. השינויים ההורמונליים והאנטומיים המתרחשים בגופך בתקופה מורכבת זו, עלולים לגרום לצרבת. גם בגלל לחץ המופעל על השסתום וגם בגלל שינויים בתפקוד התקין של  הקיבה.

 

  • עישון ואלכוהול

צמד הדברים האלה לא בריאים בלשון המעטה. ושניהם עשויים לגרום לצרבות. אז אם אתם מפריזים לאחרונה עם העישון או עם כמות צריכת האלכוהול, אתם בהחלט עשויים 'להנות' מצרבות תכופות.

 

  • עודף משקל

עודף משקל מפעיל לחץ על השסתום הפנימי ועל הקיבה. מה שמצד אחד דוחק את השומר של פתח הקיבה – הלוא הוא השסתום השרירי ומצד שני גם דוחק את תכולת הקיבה כלפי מעלה. מה גם שאנשים בעלי משקל עודף, לא מצטיינים בתזונה נכונה ברוב המקרים. כל הנסיבות האלה מהוות קרקע פורייה לצרבת.

 

  • התבגרות

ככל שהגיל עולה, גם מערכת העיכול נחלשת. במסגרת ההיחלשות הזו הצרבות מרימות ראש. במקרה זה הצרבת הפתאומית, היא פשוט תהליך שחיקה טבעי שעובר על הגוף.

 

  • בעיות נשימה

אם יש לכם קושי כל שהוא במערכת הנשימה (אסתמה וכדומה), או שאתם משתעלים הרבה בעת האחרונה בגלל צינון, אתם בהחלט עשויים לסבול מצרבת.

 

  • חרדה וסטרס

בתקופות לחוצות אנחנו מכווצים את השרירים שלנו בצורה לא רצונית, הכיווצים האלה מכווצים גם את השסתום-שריר שמפריד בין הקיבה לוושט וזה מאפשר את זליגת תוכן הקיבה לוושט.

 

  • צריכת תרופות מסוימות

חלק מהתרופות עשויות לגרום כתופעת לוואי לצרבת. אם התחלתם לצרוך לאחרונה תרופה חדשה ובמקביל לסבול מצרבת, סביר להניח שקיים קשר בין השניים.

 

צרבת היא לרוב לא מסוכנת, אלא אם  היא כרונית. אבל בכל מקרה בו אתם לא מבינים מה הוא המניע לצרבת הפתאומית, מומלץ לגשת להיוועצות עם הרופא.

 

לסיכום:

  • אם תקפה אותכם צרבת פתאומית, חשוב שתדעו שיש סיבה לכך! מגוון שינויים ונסיבות משתנות בחיים עשויים לגרום לצרבת.
  • עליכם לאתר את הגורם השורשי לצרבת הפתאומית ולנטרל אותו כמה שיותר מהר.

שאלות נוספות

במקרה כזה בהחלט יש לפנות לבדיקה רפואית.
מיצים שעולים לפה ביחד עם צרבות, זה תסמין מוכר של צרבת.
ליאור וויצמן
ליאור וויצמן

כמי שערך מחקר מקצועי מקיף מאוד על הצרבות ודרכי הטיפול הטובות ביותר בהן, אני שמח לחלוק ולשתף את כל הידע העצום שרכשתי על הצרבות עם כמה שיותר אנשים, על מנת לסייע להם עם הצרבות שלהם,
ההכרות שלי עם כלל דרכי ההתמודדות עם צרבת, ועם כל סוגי הצרבת, מקנה לי את היכולת והזכות לסייע למטופלים רבים לקבל את הטיפול המתאים ביותר בעבורם. מידי יום אני מכוון הרבה סובלי צרבת, לטיפול הנכון להם, והסיפוק כולו שלי.

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים