יש לכם צרבת? קחו טאמס! – הכול על תרופת טאמס לצרבת.

תבערת צרבת משתוללת בתוככם? – אנחנו כאן בשביל לכבות אותה – צרו קשר ומומחה מטעמנו ייצור איתכם קשר.

תנסו לדמיין עולם של צרבת ללא מזור, כלומר צרבת ללא התרופה המעולה טאמס – tams. התרופה הייחודית הזו הצליחה לאורך כל כך הרבה שנים לספק הקלה של ממש לאנשים המתמודדים עם צרבות קשות. ניתן להגיד כמעט בוודאות שתרופת טאמס, היא התרופה שהכי מזוהה עם בעיית הצרבת, עד כדי כך שטאמס הפך כמעט לשם נרדף לצרבת.
התרופה מאוד זולה ונגישה והיא לא מצריכה מרשם רופא, ולכן היא מהווה בחירה טבעית ונכונה של כל כך הרבה אנשים. ולא סתם יש אנשים שמסתובבים תדיר עם כדורי טאמס בכיס שלהם, בשביל להקדים תרופה למכה, כלומר להקדים טאמס לכל צרבת שלא תבוא.
על כל מה שכדאי לדעת על תרופת טאמס נגד צרבת במאמר זה.

תרופת טאמס לצרבת

תוכן עניינים

בשביל להבין יותר על השפעת תרופת טאמס, בואו נבין קודם מהי צרבת.

טוב אז ברור שכל אחד ידע לדקלם את תסמיני הצרבת המוכרים גם מתוך שינה, תחושת שריפה בחזה או שריפה בגרון, ועוד תסמינים נלווים שכן או לא מופיעים אצל מתמודדי הצרבת.

אבל מה באמת גורם לצרבת? צרבת היא למעשה תופעת לוואי של ריפלוקס קיבתי וושטי. זה אומר שתכולת הקיבה המורכבת בין השאר ממיצים חומציים מאוד עולים מהקיבה לוושט. המיצים החומציים תפקידם במערכת העיכול היא לפרק את האוכל בקיבה. הקיבה שלנו חזקה ועמידה לרמת החומציות הגבוהה שלהם, אך הוושט שלנו פחות. ולכן כאשר אנחנו סובלים מרפלוקס קיבתי וושטי, מיצי הקיבה צורבים את הוושט גורמים לו לכוויות. בטווח המיידי זה גורם לנו לצרבות, ובטווח הארוך עשוי מי שסובל מצרבות כרוניות לפתח סיבוכים משמעותיים בוושט. ולכן כדאי להתייחס לצרבת ברצינות הנדרשת, ולטפל בה.

 

קצת היסטוריה על תרופת טאמס נגד צרבת.

היה זה רוקח מוכשר מאוד בשם ג'ים האו, במיזורי שבארצות הברית, שרקח והמציא את תרופת טאמס לצרבת בשנת 1928. המהדורה הראשונה של התרופה יועדה לשימוש ביתי מוגבל. אך לאט לאט הלכה התרופה וצרבה תאוצה ופופולאריות תודות לתוצאות המעולות שלה מול צרבת. עד שהיא הפכה להיות התרופה האולטימטיבית לצרבת, והמוכרת ביותר עד ימנו אנו.

 

כיצד פועלת טאמס לטיפול בצרבת?

זוכרים את המיצים החומציים בקיבה שגורמים לצרבת? אז זהו, שבדיוק בהם באה תרופת טאמס להילחם. התרופה מכילה בתוכה חומר בשם 'קלציום קרבונט' חומר זה הוא סותר חומצות במהותו. כלומר כאשר הוא נפגש מול חומצה הוא בעצם מבטל אותה, או לפחות מחליש וממעיט אותה. כאשר אנחנו בולעים את כדורי הטאמס החומר הזה מתפרק בקיבה, ונאבק בחומציות היתר בקיבה. כך שגם אם תכולת הקיבה תצליח לעלות לוושט היא כבר לא תהיה חומצית מספיק כדי לפגוע בוושט.

 

היכן ניתן להשיג טאמס, וכיצד צורכים אותה?

טאמס היא תרופה מאוד פופולארית כך שמאוד קל להשיג אותה בכל בית מרקחת בישראל, היא גם לא מחייבת מרשם רופא, כך שהיא נגישה במיוחד. ההמלצה למי שסובל מצרבת היא תמיד להחזיק כדורי טאמס בבית. צרבות נוטות להתפרץ באמצע הלילה, ואז לרוב אין בית מרקחת פתוח, ולכן תמיד כדי להיות מצוידים בתרופה זו.

התרופה באה בצורת טבליה והיא נצרכת על ידי לעיסה. היא ניתנת להשגה במגוון טעמים פופולאריים ואהובים כך שהיא טעימה מאוד. כמו כן היא ניתנת להשגה עם או בלי סוכר, כך שאם אתם מתמודדים עם סוכרת חפשו את כדורי טאמס נטולי הסוכר.

 

מתי מומלץ ליטול טאמס, ומה הוא המינון הנכון?

בגדול ניתן לקחת את התרופה בעת הופעת סימפטומים של צרבת, לפי המינונים שיפורטו כאן:

טאמס רגיל: 2-4 כדורים בעת התקף צרבת לפי הצורך. אין ליטול יותר מ15 כדורים בתוך 24 שעות, לנשים בהריון אין לצרוך יותר מ10 כדורים בתוך 24 שעות.

טאמס EX: 2-4 כדורים בעת התקף צרבת לפי הצורך. אין ליטול יותר מ10 כדורים בתוך 24 שעות, לנשים בהריון אין לצרוך יותר מ6 כדורים בתוך 24 שעות.

טאמס אולטרה: 2-3 כדורים בעת התקף צרבת לפי הצורך. אין ליטול יותר מ7 כדורים בתוך 24 שעות, לנשים בהריון אין לצרוך יותר מ5 כדורים בתוך 24 שעות.

למרות המינונים המומלצים לעיל, תמיד חשוב להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי המינון המומלץ בכל מקרה לגופו.

 

האם ילדים יכולים להשתמש בטאמס לצרבת שלהם?

התרופה לא מיועדת לילדים שטרם מלאו להם 12 שנים. מעל גיל זה הם יכולים לצרוך את התרופה באותם מינונים המומלצים למבוגרים, או לפי הוראת הרופא.

 

ומה עם נשים הריוניות ומניקות?

התרופה מותרת לשימוש גם לנשים הריוניות ומניקות אך מומלץ להן להתייעץ עם הרופא שלהן לגבי המינון המומלץ.

 

הוראות כלליות חשובות בנוגע לשימוש בתרופת טאמס נגד צרבת.

  • את התרופה ניתן לצרוך תוך כדי הארוחה, או בין ארוחה לארוחה
  • את התרופה יש לצרוך על ידי לעיסה, כל צורת צריכה אחרת (ריסוק, בליעה, כתישה) היא על דעת הצורך בלבד
  • יש ליידע את הרופא בכל תרופה/תוסף תזונה נוספים הנלקחים לפני תחילת השימוש עם טאמס, על מנת למנוע תגובות בין תרופתיות בעייתיות
  • את התרופה יש לאחסן במקום מוצל ובטמפרטורת החדר
  • אין כל בעיה לצרוך את התרופה עם אלכוהול, או לנהוג בעת השימוש בתרופה

 

לאורך כמה זמן ניתן לצרוך את התרופה, ומתי יש לפנות לרופא?

התרופה מאוד טובה ומומלצת, אך אין להפוך אותה לחלק משגרת החיים מכיוון שעלולים להיות לכך השלכות על המטופל. ולכן אין לצרוך את תרופת טאמס יותר מ14 יום ללא אישור מתאים מרופא.

במידה ואתם סובלים מצרבות כרוניות (פעמיים ויותר בכל שבוע), או שטאמס לא עוזרת להרגעת תסמיני הצרבת וכל שכן אם הצרבות מחמירות תוך כדי שימוש בתרופה יש לפנות לאבחנת רופא, כדי לשלול או לאשש בעיות רציניות יותר הגורמות לצרבת, ולצורך קבלת טיפול מתאים ויסודי יותר למקרה שלכם.

 

האם יש תופעות לוואי לטאמס?

לרוב לא יופיעו תופעות לוואי עם צריכת התרופה, אך לעיתים יש אנשים שעלולים לפתח תסמינים כאלה או אחרים

תופעות לוואי שכיחות שנקשרות לטאמס: בחילות, גזים, גיהוקים, ועצירות.

תופעות לוואי די נדירות של טאמס: תסמינים בעור כמו גירודים, נפיחות, אדמומיות, פריחות, קילופים ושלפוחיות, בעיות נשימה, לחץ בגרון או בחזה, התנפחות של השפתיים, הפנים, הלשון, העפעפיים או הפה. וחום גוף גבוה.

כאשר אחד מתופעות לוואי אלה, הקלות או הקשות מופיעות יש להפסיק מיידית את הטיפול בתרופה ולפנות לרופא לבדיקה בהקדם.

 

לסיכום:

  • אחת התרופות הכי פופולאריות לצרבת היא טאמס. התרופה מוכיחה עצמה כבר הרבה מאוד שנים כיעילה במיוחד נגד צרבת.
  • התרופה מכילה בתוכה חומר בשם 'קלציום קרבונט' שהוא סותר חומצות במהותו, כך שהוא מפרק את חומצות הקיבה, ומקל על תסמיני הצרבת.
  • את התרופה ניתן למצוא בכל בית מרקחת במחרים מעולים, במגוון טעמים פופולאריים, עם או בלי סוכר. ולכן היא נחשבת לתרופה מאוד ידידותית לשימוש.
  • את התרופה ניתן לצרוך בעת הופעת תסמיני צרבת, המינון משתנה בהתאם לעוצמת הטאמס שרכשתם, ובכפוף להמלצת הרופא. התרופה מותרת לשימוש גם לנשים הריוניות ומניקות. אך לילדים מתחת לגיל 12 אין לצרוך את התרופה.
  • במקרה של אי השפעת התרופה תוך שבועיים, או כאשר מופיעות תופעות לוואי בעת השימוש בתרופה יש לפנות לרופא בהקדם.

שאלות נוספות

לא. התרופה מומלצת לשימוש לתקופה קצובה. שימוש ייתר בתרופה ללא המלצת רופא עשוי להוליד בעיות.
אם אתם מרבים לסבול מצרבות בלילה, אתם בהחלט יכולים ליטול את התרופה לפני השינה.
ליאור וויצמן
ליאור וויצמן

כמי שערך מחקר מקצועי מקיף מאוד על הצרבות ודרכי הטיפול הטובות ביותר בהן, אני שמח לחלוק ולשתף את כל הידע העצום שרכשתי על הצרבות עם כמה שיותר אנשים, על מנת לסייע להם עם הצרבות שלהם,
ההכרות שלי עם כלל דרכי ההתמודדות עם צרבת, ועם כל סוגי הצרבת, מקנה לי את היכולת והזכות לסייע למטופלים רבים לקבל את הטיפול המתאים ביותר בעבורם. מידי יום אני מכוון הרבה סובלי צרבת, לטיפול הנכון להם, והסיפוק כולו שלי.

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים