צרבת עם בחילות – האם זה אמור להלחיץ אותנו?

תבערת צרבת משתוללת בתוככם? – אנחנו כאן בשביל לכבות אותה – צרו קשר ומומחה מטעמנו ייצור איתכם קשר.

כשמדברים על צרבת, אנחנו מדברים על תופעה אחת גדולה, נפוצה ומוכרת. אבל האופן שבו אנשים מתמודדים עם הצרבת, והתסמינים שהם חווים הוא לא אחיד כלל.
בעוד חלק ממתמודדי הצרבות ידווחו על הפרעות קלות בחיי היום יום, חלק מקביל ידווח על תסמינים קשים שמשבשים להם את חייהם. אחת התופעות הנלוות היותר מעיקות של הצרבת הן בחילות קשות שמלוות אותה, ומעלות את רף הסבל לשיאים בלתי נסבלים.
על הקשר בין בחילות וצרבת, והמשמעויות המעשיות, תקראו כאן.

צרבת ובחילות

תוכן עניינים

רקע כללי על צרבת עם בחילות.

תופעת הצרבת, היא תופעה שפוקדת את רובנו בתדירויות שונות. היא מתרחשת בעיקר כאשר מיצי עיכול מהקיבה, שמתאפיינים ברמת חומציות מאוד גבוהה, עולים וחודרים למרחב הוושט. הרירית של הוושט, בניגוד לזו של הקיבה, אינה יודעת להכיל רמה כזו של חומצתיות, ולכן היא נצרבת. וזה פשר הצרבות שאנחנו חווים, על שלל תופעות הלוואי שלהן.

הסיבות הכי נפוצות לצרבת, הן תזונה מופקרת הכוללת הרבה מזון שומני, חומצי, חריף, אלכוהול וכו'. או חולשה של השסתום (שריר מיוחד) שאמור לסגור את פתח הקיבה, ולמנוע זליגת חומצות קיבה לוושט.

אך לעיתים רחוקות יותר עשויות הצרבות לנבוע ממחלות משמעותיות יותר כגון סוכרת, מחלה בכיס המרה ועוד.

בחילות היא תופעת לוואי מוכרת אך לא מאוד נפוצה של צרבת. רוב האנשים שמתמודדים עם צרבות לא מתמודדים גם עם בחילות, אלא עם תופעות קלות יותר, כגון אי נוחות בבטן, תחושת שריפה בחזה או בגרון ועוד.

 

האם צרבת עם בחילות, אמורה להדאיג אותנו?

הופעת הבחילות ביחד עם הצרבות, ממש לא מעידה על מסוכנות יוצאת דופן. אך יחד עם זאת חשוב לשלול את האפשרות שהצרבת עם הבחילות נובעת ממחלה כגון סוכרת, או משהו אחר.

לכן במידה וסובלים מאפיזודות של צרבת עם בחילות, חשוב לפנות לרופא על מנת לערוך בדיקות שתשלולנה או תאוששנה את הקשר של הצרבות עם הבחילות למחלה כל שהיא.

במידה והבדיקות תצאנה תקינות, והרופא לא יזהה משהו חריג בגוף, אז אין כל סיבה לחשוש שהצרבות עם הבחילות מעידות על משהו בעייתי בגוף שלנו. אך יהיה עלינו לפעול למיגור הצרבות והבחילות, גם בגלל שחבל לסבול סתם, וגם בגלל שצרבות שחוזרות על עצמן שוב ושוב, ובמיוחד כאשר הצרבות הן כרוניות, יש סיכון משמעותי לפתח סיבוכים חמורים בוושט כגון: דלקת בוושט, היצרות של הוושט, כיבים בוושט, או חלילה אפילו סרטן הוושט. – כן כן, צרבות מתמשכות ולא מטופלות עשויות להיות מאוד מסוכנות.

 

אז כיצד מטפלים בצרבות עם בחילות?

במידה והצרבות נובעות ממחלה כל שהיא, כמובן שיש להישמע להוראות הרופא ולפעול בהתאם. אך במידה ואין סיבה ספציפית לצרבות עם הבחילות יש לעשות 'בדק בית' פנימי, ולבחון את ההרגלים התזונתיים שלנו, ואת הרגלי האכילה שלנו.

בטווח הזמן המיידי ניתן לכבות את תבערת הצרבות בעזרת: שתיית מים, צריכת סודה לשתייה, שקדים, לימון או אלוורה, מלפפון, בננה ועוד. כמו כן ניתן לצרוך תרופות כגון: טאמס, רני, מאלוקס ועוד.

 

אבל בשביל למגר מהיסוד את התופעה נצטרך לבדוק עם עצמנו את הדברים הבאים:

 

  • האם אנחנו מעשנים ושותים אלכוהול?

גם עישון וגם אלכוהול, מהווים גורמים שמעודדים מאוד צרבות עם בחילות – כדי להיפטר מהצרבות, מומלץ לחדול או לפחות לצמצם ככל הניתן את הצריכה שלהם.

 

  • מה הם הרגלי האכילה שלנו?

אכילה מהירה, לעיסה לא מספיק טובה, אכילת ארוחות גדולות וכבדות בהגזמה, עשויות לעודד את הצרבות ואת הבחילות.

 

  • האם אנחנו אוכלים בשעות שלפני השינה?

בשעת השינה שרירי העיכול נרפים יותר, לכן סביר יותר שמיצים חומציים מהקיבה יגיעו לוושט, וגם תנוחת השכיבה היא כזאת שמעודדת זליגה של תכולת הקיבה לוושט. לכן מומלץ להימנע מאכילה בשעות שלפני השינה.

 

  • האם תרופות שאנו צורכים עשויות לגרום לצרבת ובחילות?

לכל מיני סוגי תרופות יש תופעת לוואי בדמות צרבת. לכן חשוב לבדוק בעלון לצרכן אם לתרופה כל שהיא שאנו צורכים יש את תופעת הלוואי הנ"ל. במידה וכן חשוב להתייעץ עם הרופא, לקבלת תרופה מקבילה שלא גורמת לצרבות.

 

  • האם אנחנו פעילים מספיק גופנית?

חוסר בפעילות גופנית גורם לשרירי מערכת העיכול, ובראשם השסתום של הקיבה להיחלש. ולכן אין בכוחם למנוע זליגה של מיצי עיכול מהקיבה לוושט – חשוב להקפיד על פעילות גופנית אירובית יומיומית.

 

  • האם אנחנו לחוצים או סובלים מחרדה?

לחץ וחרדה עשויים לכווץ את השרירים במערכת העיכול ולגרום לצרבת ובחילות – במידה ואתם סובלים מהם, גשו לטיפול רגשי או נפשי ראוי.

 

לסיכום:

  • תופעה נלווית לא נעימה של צרבת, הן בחילות.
  • צרבות עם בחילות כשלעצמן לא מהוות סיבה לדאגה. אך במידה וסובלים מצרבות ובחילות יש לגשת לרופא, כדי לשלול קשר שלהן למחלה כל שהיא.
  • יש לאמץ שינויים באורח החיים על מנת למגר את הצרבות והבחילות.
  • מתמודדים עם צרבות ובחילות? המומחיות שלנו היא להתאים לכל סוגי הצרבות את הטיפול הנכון והיעיל ביותר. גם לצרבות עם בחילות כבר הצלחנו לסייע להרבה מאוד אנשים – רוצים שמומחה מטעמינו יחזור אליכם? – פנו אלינו כעת>>>

שאלות נוספות

לא מומלץ לחיות לאורך זמן על כדורים. יש לערוך שינויים באורח החיים על מנת לסלק את הצרבות והבחילות באופן טבעי.
לגשת במהירות לרופא או למטפל טבעי, כדי לטפל בזה.
ליאור וויצמן
ליאור וויצמן

כמי שערך מחקר מקצועי מקיף מאוד על הצרבות ודרכי הטיפול הטובות ביותר בהן, אני שמח לחלוק ולשתף את כל הידע העצום שרכשתי על הצרבות עם כמה שיותר אנשים, על מנת לסייע להם עם הצרבות שלהם,
ההכרות שלי עם כלל דרכי ההתמודדות עם צרבת, ועם כל סוגי הצרבת, מקנה לי את היכולת והזכות לסייע למטופלים רבים לקבל את הטיפול המתאים ביותר בעבורם. מידי יום אני מכוון הרבה סובלי צרבת, לטיפול הנכון להם, והסיפוק כולו שלי.

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מתקוממים נגד הצרבות, מטפלים בהן מהשורש, וחוזרים לחיות כמו פעם!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים